به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، اتصال فیبرنوری با دو میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات شركت فرودگاههای كشور روز پنجشنبه در كرمان به بهرهبرداری رسید كه با راه اندازی آن ارتباط سریع، آسان و بدون قطعی در حوزه آی تی بخش فرودگاههای استان كرمان تامین میشود.

همچنین درب خروجی جدید به سالن پایانه داخلی فرودگاه کرمان به منظور ایجاد مسیر جدید با در الکترونیکی و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات شرکت فرودگاههای کشور افتتاح شد.

همچنین " محمود رسولی‌نژاد " مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور بعدازظهر پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به اینکه شرکت فرودگاه‌های کشور تولیت راهبری، بهسازی، نگهداری و ارائه سرویس ناوبری در فرودگاه‌های اصلی کشور را برعهده دارد، اظهار کرد: شرکت فرودگاه‌های کشور شرکتی درآمد هزینه‌ای است که از ارتباطات عمومی دولت ردیف بودجه‌ای ندارد و آنچه که در مجموع درآمدهایش وارد شود، هزینه در فرودگاه‌های کشور می‌کند.

رسولی نژاد خاطرنشان کرد: در کشور تنها سه فرودگاه وجود دارد که تقریبا هزینه‌ها و درآمدها با یکدیگر یکسان است و سایر فرودگاههای کشور زیان‌ده هستند.

وی افزود: درآمد فرودگاه کرمان در سال گذشته ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان‌ و هزینه راهبری فرودگاه کرمان ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

رسولی‌نژاد ‌عنوان کرد: طی سال گذشته نسبت به شش سال قبل از آن جابه‌جایی مسافر در فرودگاه کرمان ۶۶ درصد افزایش داشته که این آمارها نشان دهنده ظرفیت بالای این فرودگاه است.

مدیر‌عامل شرکت فرودگاه‌های کشور بیان کرد: تمام تلاش شرکت این است که اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی کند و آنچه که اهداف ملی تلقی می‌شوند را سرلوحه کار خود قرار دهد و بر اساس موجودی درآمدهایش آنها را انجام دهد.

وی با تاکید بر افزایش پروازها در استان کرمان، گفت: این استان رتبه دوازدهم جابجایی مسافر را در کشور داراست.

مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور، پتانسیلهای فرودگاهی استان کرمان را در حوزه‌های کشاورزی و صنعت و معدن بارز و برجسته برشمرد و افزود: فرودگاه کرمان یکی از فرودگاه‌های پر جاذبه و مهم کشور محسوب می‌شود.

در این آیین " محمد نخعی "، به عنوان مدیرکل فرودگاههای استان کرمان معرفی و از خدمات " تیمور امیری "، مدیرکل سابق فرودگاههای این استان قدردانی شد.

امیری نیز در ادامه خدمت خود به عنوان مدیركل فرودگاههای استان گلستان مشغول به كار خواهد شد