افکارنیوز: یک پسر ۳ ساله به نام هاروی وب بیماری عجیبی را تجربه میکند که نمونه آن در دنیا کمتر دیده شده است.چشمان هاروی با قرار گرفتن در معرض نور به طور کامل نابینا میشود و به همین دلیل او مجبور است همیشه یک عینک مخصوص با قابلیت جذب نور بسیار بالا روی چشمان خود بگذارد. پدر و مادر هاروی هم مجبورند محیط خانه را تا آنجا که ممکن است، تاریک کنند و اجازه ورود نور خورشید را به داخل اتاقها ندهند.

در اثر این بیماری که Achromatopsia نام دارد، هاروی به طور کامل قابلیت دیدن رنگ‌ها را از دست داده و دنیا را فقط با دو رنگ سیاه و سفید می‌بیند. مادر او در این‌باره می‌گوید: «متاسفانه پسر من هیچ وقت نخواهد توانست طلوع یا غروب خورشید را تماشا کند. چشمان او شدیدا به نور حساس است و ما همیشه مجبوریم محیط زندگی خود را تاریک کنیم.»



هاروی هر روز صبح به محض بیدار شدن از خواب عینک مخصوص به چشمان خود می‌گذارد و تا تا پایان شب آن را با خود دارد. این عینک طوری طراحی شده که فقط ۱۰درصد نور محیط را از خود عبور می‌دهد که با این اوصاف باید گفت هاروی در دنیای بسیار تاریکی زندگی می‌کند.

در اثر این بیماری سلولهای شبکیه چشم که مسئول دیدن رنگها و نور هستند توانایی خود را از دست میدهند و درست کار نمیکنند. خواندن کتاب و تماشای تلویزیون هم برای هاروی ممکن نیست و با فرا رسیدن سن مدرسه، پدر و مادر او باید به فکر چارهای برای درس خواندن فرزندشان بیفتند. در حال حاضر این بیماری هیچ درمانی ندارد.