دریاچه‌ای که تپه شد

به گزارش افکارنیوز نادر قاضی پور در گفتو گو با خانه ملت، افزود: وضعیت دریاچه ارومیه در حالی به سوی بحرانی تر شدن میرود که در خصوص ابعاد این بحران زیست محیطی توسط کارشناسان هشدارهای زیادی داده شده است و این در حالی است که صنعت گردشگری ارومیه نیز نابود شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: خسارت‌های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی ناشی از خشکی این دریاچه بر هیچ کسی پوشیده نیست، پس مدیران ارشد استان و کشور برای عملی کردن راهکارها تلاش مضاعف کنند و از این دولت باید هرچه سریتر اقدامات کارآمدی نجام دهد تا فاجعه انسانی رخ نداده است.

وی ادامه داد: اگر مسوولان پروژه آبرسانی به دریاچه ارومیه را هر چه سریعتر اجرایی نکنند، فاجعه‌ای اتفاق خواهد افتاد که حتی با صرف میلیاردها تومان پول هم قابل برگشت نخواهد بود.

قاضی پورتصریح کرد: باید هر چه سریع‌تر تمام نهادهای مسئول درباره احیای دریاچه ارومیه به جمع‌بندی برسند و با صرف هزینه و وقت کافی مانع خشک شدن این دریاچه بشوند.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس، یادآورشد: دریاچه ارومیه در حالی رو به زوال و نابودی پیش میرود که عکس العمل مناسب همچنان از سوی دست اندرکاران دیده نمیشود.