خرید تجهیزات جدید برای انتقال درختان با ریشه

به گزارش افکار ، علی محمد مختاری با اعلام این مطلب گفت: بر اساس دستور شهردار تهران که به تمام مناطق ۲۲ گانه نیز ابلاغ شده، هیچ منطقه ای برای اجرای طرح های عمرانی خود اجازه قطع حتی یک اصله درخت را هم ندارد و بنا براین در صورت مشاهده قطع درخت، با متخلف به شدت برخورد می شود.

وی با اشاره به اینکه در پروژه های عمرانی که نیازمند انتقال درختان هستند، در ابتدا برنامه ریزی های دقیق و اقدامات کارشناسی شده صورت گرفته و بحثجابه جایی درختان در کمیسیون مربوطه مطرح می شود، گفت: در این زمینه هر منطقه ای باید دو برابر محیط بن درختان را درمکان دیگری که قرار است جابه جایی صورت گیرد، مشخص کرده و این گزارش را برای تصویب به کمیسیون ارائه دهد.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران با اعلام اینکه دستگاه جابه جایی درختان از کشورهای اروپایی برای انتقال درختان در سطح شهر خریداری شده، خاطرنشان کرد: با استفاده از این دستگاه ها می توان هر گونه از درختان را در فصل های مختلف جابه جا کرد.

مختاری با اشاره به انتقال درختان در پروژه پل جوادیه که بدون خشک شدن حتی یک درخت انجام شد، گفت: با استفاده از دستگاه های خریداری شده درختان در حین مراحل جابه جایی، شادابی خود را حفظ کرده و خشک نخواهند شد.

وی تصریح کرد: ممکن است برخی افراد سود جو در باغات با عدم آبیاری و یا ریختن مواد شیمیایی بر ریشه درختان اقدام به خشک کردن آنها کنند که از طریق شناسنامه و پلاک ثبت درختان می توان علت خشک شدن آنها را بررسی کرده و با متخلف برخورد قانونی صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران افزود: بر اساس لایحه حفظ و گسترش فضای سبز چنانچه فردی اقدام به خشک کردن درختان کند، از طریق مراجع ذیصلاح با برخورد های قانونی مواجه می شود.

مختاری اضافه کرد: به هر حال در بحثجابه جایی درختان، هر گونه درختی با توجه به محیط بن آن، در سایزهای مختلف توسط دستگاه های جدید خریداری شده با حفظ شادابی در تمام فصول سال منتقل می شود.