به گزارشافکار نیوزمسئول حراست اوقاف و امور خیریه استان کرمان امروز در گفت‌و‌گو با فارس در کرمان اظهار داشت: برخی شیادان با شگردهای مختلف اقدام به کلاهبرداری از هیئت امنا و خادمان بقاع متبرکه می‌کنند.

حشمت‌الله محمدی‌سلیمانی گفت: برخی افراد ناشناس از داخل و حتی خارج از کشور با شناسایی افراد و اخذ مشخصات و تلفن همراه آن‌ها با برقراری تماس با این ترفند که بقعه شما در قرعه‌کشی برنده شده است برای واریز وجه که بیشتر مبالغ قابل توجهی هم هست، شماره حساب بقعه یا شخص را دریافت می‌کنند.

وی بیان داشت: کلاهبرداران با ترفندهای عاطفی و احساسی با واقعی جلوه دادن موضوع افراد را به پای دستگاه‌های خودپرداز کشانده و به محض ورود کارت وجه حساب مورد نظر را خارج می‌کنند.

محمدی‌سلیمانی افزود: مواردی در این زمینه در استان کرمان گزارش شد که با هوشیاری هیئت امنا و اطلاع‌رسانی به موقع و راهنمایی لازم توسط حراست اوقاف و امور خیریه مانع از ادامه این کلاهبرداری‌ها شده‌ایم.

وی عنوان کرد: برخلاف هوشیاری متولیان و دست‌اندرکاران بقاع متبرکه ممکن است کلاهبرداران با اتکا به شیوه‌ها و شگردهای جدید در این زمینه اقداماتی را انجام دهند.

به گزارش فارس، محمدیسلیمانی ابراز داشت: افراد باید مراقب این کلاهبرداریها باشند و اطلاعات شخصی و بقعه را در اختیار افراد غیرمسئول قرار ندهند و در صورت تماس مشکوک حراست اداره را در جریان موضوع قرار دهند.