چه کسانی باید از کرم بازسازی ‌کننده شب استفاده کنند؟
افکارنیوز

: کرم‌های بازسازی‌کننده پوست کرم‌‌هایی هستند که پوست‌های شکسته را بازسازی و ترمیم می‌کنند. این پوستها معمولا خشک و کم‌آب هستند، اغلب قرمز و ملتهب به نظر می‌رسند…

آیا شما هم جزو آن دسته از خانمهایی هستید که باید از این کرم شب استفاده کنید یا خیر؟

کرم‌های بازسازی کننده پوست کرم‌‌هایی هستند که پوست‌های شکسته را بازسازی و ترمیم می‌کنند. این پوست‌ها(شکسته) معمولا خشک و کم‌آب هستند، اغلب قرمز و ملتهب به نظر می‌رسند، سفتی و خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده‌اند و از نظر بیمار، این نوع پوست‌ها اصطلاحا ریخته است.

دکتر نیما استواری علت‌ ایجاد این نوع پوست را شست‌وشوی زیاد، استفاده از مواد شوینده نامناسب، کاهش شدید وزن در فاصله زمانی کوتاه و استفاده بیش از حد از لیزر و پیلینگ عنوان می کند.

از نظر وی، کرم‌های بازسازی‌کننده، کرم‌های چرب و غلیظی هستند که فاکتورهای تغذیه‌ای بیشماری دارند و به دلیل چربی‌ای که دارند نباید از آنها برای پوست‌های جوش‌دار و خیلی چرب استفاده شود. لازم است آنها در یک دوره درمانی و توسط پزشک متخصص مصرف شوند تا پوست بتواند نرمی، ضخامت و شفافیت خود را پیدا کند و پس از آن کرم‌های تخصصی دیگر جایگزین شود.

این متخصص پوست و مو درباره بهترین مصرف‌کنندگان کرم بازسازی‌کننده شب می‌گوید: خانم‌هایی که به سن یائسگی می‌رسند، روند تخریب پوست‌شان به سرعت افزایش می‌یابد. این دسته از افراد کاندیدهای مناسبی برای کرم‌های بازسازی‌کننده هستند. بهترین زمان استفاده از این کرم‌ها، شب‌هاست؛ یعنی زمانی که پوست در حال استراحت است باید این کرم‌ها روی پوست تمیز استفاده و کمی ماساژ داده شود تا به خورد پوست برود. در زمان استفاده از این کرم‌ها حتما باید شوینده مناسب به بیمار معرفی و از شوینده‌های قوی یا قلیایی پرهیز شود. در کنار این کرم‌ها اگر چربی‌های زیرجلدی نیز آب شده باشد(با توجه به این که این کرم‌ها تا عمق پوست نمی‌توانند نفوذ کنند) می‌توان از تزریقات زیرجلدی همچون تزریق ژل و چربی نیز در کنار این کرم‌ها استفاده کرد. وی در آخر خاطرنشان می‌کند؛ پوستی که تحت درمان با کرم‌های بازسازی‌کننده است نباید هم‌زمان با لیزر، پیلینگ و مواد شیمیایی لایه‌بردار درمان شود. بنابراین باید صبر کرد تا پوست ترمیم و بازسازی شود سپس درمان لیزری را برنامه‌ریزی کرد.

منبع: خانواده سبز