تسکین التهاب مفصلی با این محلول

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، این پزشکان در آزمایشات اخیر خود دریافته‌اند که محلول آب نمک التهاب دردناک مفاصل را کاهش می‌دهد.

به گفته این پزشکان، حتی استفاده از نمک خوراکی معمولی در غلظت‌های بالا نیز می‌تواند در این زمینه کاربرد داشته باشد و برخلاف داروی معمول آرتریتی عوارض جانبی ناخوشایندی نیز ندارد.

به نوشته روزنامه دیلی اکسپرس، ونیسنت کومپان، از متخصصان علوم بهداشتی و عضو هیات علمی دانشگاه منچستر در این باره خاطرنشان ساخت: این مطالعه فرصت‌های تازه و جالبی را برای درمان آرتریت یا عارضه التهاب مفاصل فراهم خواهد کرد.

دکتر کامپان و دستیاران وی در این مطالعه دریافتند تعداد سلول‌های ملتهب در بدن مبتلایان به آرتریت افزایش می‌یابد اما محلول آب نمک می‌تواند با جذب آب سلول‌های ملتهب، تورم آنها را کاهش دهد.

این متخصصان دریافته‌اند که روش فوق در بسیاری از بیماران مبتلا به آرتریت کاربرد دارد.

دکتر کومپان تاکید کرد: ما دریافته‌ایم که محلول‌های هیپوتونیک یعنی حاوی نمک کم به شدت التهاب را در سطح سلولی افزایش می‌دهند اما در مقابل استفاده از محلول‌هایی با غلظت نمک زیاد موسوم به محلول‌های هایپرتونیک تاثیر بازدارندگی سیگنال‌های التهابی در سطح سلولی را دارد و از تشدید التهاب جلوگیری می‌کند.

جزئيات بيشتر اين مطالعه در مجله مصونيت منتشر شده است.