ساخت اولین فیلم کمدی رمانتیک کره شمالی

به گزارش افکارنیوز به نقل از خبرآنلاین، نمایش فیلم کمدی رمانتیک رفیق کیم پرواز میکند در جشنواره فیلم پیونگیانگ تاریخساز شد.

فیلم داستان یک معدنچی جوان است که دوست دارد بندباز شود.

«رفیق کیم پرواز می‌کند» شبیه انیمیشن‌های دیسنی است. فیلم که یکی از شخصیت‌های اصلی آن دختر است بسیار متفاوت از دیگر فیلم‌های کره شمالی است.

نیک بونر، کارگردان فیلم گفت: «فیلم متفاوتی است. داستان دختری است که می‌خواهد به رویاهایش برسد و خلاف میل پدرش رفتار می‌کند و سعی می‌کند پیشرفت کند.»

فیلم به گفته بونر همچنین از این نظر متفاوت است که شخصیت مرد داستان، در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

«رفیق کیم پرواز می‌کند» در کره شمالی فیلمبرداری شده و تمامی بازیگرانش اهل کره شمالی هستند. بونر سال‌هاست در کره شمالی مستندسازی می‌کند و در تولید این فیلم با آنژا دائلمان بلژیکی همراه بوده است.

دائلمان گفت: «به نظرم تا حالا هیچ وقت همکاری دو فرهنگ با این تفاوت را ندیده بودیم. ما نمی‌خواستیم داستانی اروپایی را بر فیلم تحمیل کنیم، اما می‌خواستیم داستانی جهانی را روایت کنیم.»

فیلم صحنه‌های بندبازی مهمی دارد و برای همین کارگردان‌های فیلم به دنبال بازیگرانی بودند که مهارت این کار را داشته باشند.

توافق کره شمالی برای ساخت فیلمی با همکاری اروپا امری عجیب است. برخی می‌گویند این کشور برای همپایی اقتصادی با کره جنوبی دست به این کار زده است.

گریدی هندریکس، منتقد سینما و متخصص سینمای آسیا در این مورد گفت: «به نظرم آن‌ها دیده‌اند کره جنوبی حضور بین‌المللی سینمایی قدرتمندی در جهان دارند و تصمیم گرفته‌اند خودشان هم جهانی شوند.»

فیلم اخیرا در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمد و برخی از منتقدان آن را تحسین کردند و برخی آن را یک فیلم تبلیغاتی صرف توصیف کردند که کره شمالی را شبیه بهشت و سرزمینی شاد نشان می‌دهد.

نیک بونر معتقد است فیلمش هیچ بیانیه سیاسی صادر نمی‌کند. او می‌گوید: «قرار نبود فیلمی برای شناخت کره شمالی بسازیم. فیلم داستان دختری معدنچی است که می‌خواهد به آرزویش برسد. به همین سادگی.»

هندریکس درمورد فیلم افزود: «فیلم قرار نیست کره شمالی را جهانی کند، اما یکی دو کشور فیلم را بطور محدود نمایش خواهند داد. همین موجب می‌شود در آینده فیلم‌های دیگری هم در راه باشد.»

«رفیق کیم پرواز می‌کند» ماه آینده در جشنواره معتبر بوسان در کره جنوبی به نمایش درمی‌آید. کیم گوانگ هون اهل کره شمالی در کارگردانی فیلم با بونر همکاری کرد است.