به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، سردار دکتر اسکندر مومنی صبح شنبه در مراسم رونمایی از پلاک ملی خودروهای نیروهای انتظامی اظهار داشت: بر اساس قانون هر وسیله نقلیه یدک موتوری و غیر موتوری صنعتی و عمرانی باید دارای شماره باشد. اگر خودرویی دارای شماره یا پلاک نباشد ماموران با این خودرو برخورد کرده و تا انجام شماره گذاری از تردد آن جلوگیری می کنند.

وی ادامه داد: پلاک ملی از دهه قبل طراحی و کار تعویض آن انجام شد و بر اساس قانون مقرر شد تمامی وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک ملی شده و اطلاعات آنها در سامانه درج شود.

به گفته مومنی، در فاز اول خودروهای شخصی و عمومی دارای پلاک ملی شدند و پس از آن پلاک ملی معلولان و خودروهای تشریفات صادر شد. امیدواریم تا پایان سال تمامی خودروهای موجود در کشور دارای پلاک ملی شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال پلاک نیروهای مسلح نیز ملی می شود، افزود: در گام اول با دستور فرمانده نیروی انتظامی تمامی خودروهای نیروی انتظامی به عنوان پیشگام پلاک ملی دریافت می کنند.

رئیس پلیس راهور افزود: ثبت پلاک های ملی در کنترل ترافیک و رسیدگی به تخلفات بسیار موثر بوده و از امور اولیه آمد و شد محسوب می شود. به زودی علاوه بر پلاک ملی نیروهای مسلح پلاک ملی خودروهای کلاسیک نیز رونمایی می شود.