به گزارشافکارنیوزبه نقل از باشگاه خبرنگاران؛ مسعود دهملایی در گفت‌وگو با خبرنگاران در اهواز اظهار داشت: از صبح امروز روند افزایش رطوبت در شهرهای خوزستان رو به افزایش است به نحوی که در شهرستان ماهشهر شاهد رطوبت ۱۰۰ درصدی بوده‌ایم.

وی با اشاره به میزان رطوبت نسبی در سایر شهرهای خوزستان تأکید کرد: از صبح امروز میزان رطوبت نسبی در شهرهای استان روند افزایش به خود گرفته به نحوی که هندیجان با ۹۵.۵ درصد، شادگان با ۸۹ درصد، آبادان با ۸۷.۵ درصد، اهواز با ۷۹.۵ درصد، امیدیه با ۷۷ درصد، بهبهان با ۷۶ درصد و آغاجاری با ۶۶.۳ درصد بیشترین میزان رطوبت نسبی در خوزستان را به خود اختصاص داده‌اند.

این مقام مسئول در هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه روند کاهشی رطوبت نسبی در شهرهای خوزستان از ساعتی دیگر آغاز می‌شود، افزود: به تدریج با افزایش میزان دمای هوا در شهرهای استان میزان رطوبت کاهش خواهد یافت و متعاقب آن شاهد کاهش رطوبت از ساعات آینده خواهیم بود.

دهملایی با اشاره به اینکه خوزستان سابقه رطوبت ۱۰۰ درصدی در مهرماه تاکنون نداشته‌ است، افزود: روند تغییر فصل در خوزستان آغاز شده است و در روزهای آتی با اتمام وضعیت جوی و شرجی، کاهش محسوس دما را تجربه خواهیم کرد.
همه ساله در روزهای نخست شهریورماه در خوزستان شرجی ۱۰۰ درصد تجربه میشد ولی در سالجاری به صورت شگفتانگیزی این میزان رطوبت در مهرماه رخ داده است.