به گزارش افکارنیوزبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ محمدرضا مهماندار فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به نقش فرهنگ‌سازی در کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی بر افزایش زمینه‌های آموزشی و فرهنگی در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیک در کشور از سوی دستگاه‌های متولی امر فرهنگ تأکید کرد.

وی با بیان اینکه استان مازندران از استان‌های مسافر خیز کشور است، تصریح کرد: همه ساله بر سفرها و تردد خودروها در جاده‌های این استان افزوده می‌شود.

فرمانده پلیس راه کشور افزود: در اواخر شهریورماه امسال در مدت ۲۴ ساعت بیش از ۳۷ هزار دستگاه خودرو از جاده‌های کشور تردد کردند که با توجه به ظرفیت ۷ تا ۱۰ هزارخودرویی این جاده‌ها، خوشبختانه شاهد کاهش ۵ درصدی تلفات حوادثرانندگی در حوزه برون شهری بوده‌ایم.

مهماندار با اشاره به نقش راهوران محله در کنترل جاده‌های روستایی به بررسی زمینه‌های افزایش تعامل و همکاری با شیوه‌های مناسب تأکید کرد.

فرمانده پلیس راه کشور بر استفاده از شبرنگ از سوی رانندگان وسایل نقلیه کشاورزی در جاده‌های روستایی تأکید کرد.

مهماندار همچنین با اشاره به اینکه در ۴۰ درصد تلفات حوادث رانندگی راکبان موتور سیکلت نقش دارند افزود: وضع قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی برای حفظ جان رانندگان و عابران پیاده است و رعایت آن موجب افزایش ایمنی در جادهها میشود.