به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس محمدجواد شوشتری در جمع خبرنگاران درباره مراحل اجرایی چهارمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی در تهران اظهار داشت: از بیست و هفتم شهریور مراحل آغاز چهارمین سمپوزیوم اجرایی شده و تا ۱۶ مهر آدامه دارد.

وی با اشاره به اینکه هشت نفر از اساتید خارجی از کشورهایی مانند مکزیک، اسپانیا، ژاپن و ترکیه در این سمپوزیوم شرکت کرده‌اند بیان داشت: آثار ۱۱ نفر از دانشجویان در این سمپوزیوم رتبه آورده است و ۱۲ نفر از اساتید مشهور ایرانی در این سمپوزیوم مشغول به کار هستند و ۳۰ اثر تحویل شهرداری تهران می‌شود.

شوشتری خاطرنشان کرد: مجسمه سازی هنری است که باید به مردم بیشتر شناخته شود و ذائقه هنری شهروندان را افزایش می‌دهد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در باره نتیجه اجرای این سمپوزیوم بیان داشت: ما با ایجاد یک همکاری با اساتید خارجی و داخلی انتقال تجربه می‌کنیم و به دانشجویان آموزش می‌دهیم. کار با سنگ مدت‌هاست در تهران اجرایی نشده است و مردم باید با این آثار آشنا نشوند.

وی با بیان اینکه یکی از خلع‌های ما دیده‌پردازی است بیان داشت: از حدود ۲۰۰ اثر ارسال شده به این سمپوزیوم ۳۰ اثر برگزیده شده است.

شوشتی خاطرنشان کرد: بعد از این سمپوزیوم سمپوزیوم چوب نیز در تهران اجرای می‌شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران اظهار داشت: در تهران سنگ‌های بی‌نظیری داریم و می‌توانیم مجسمه‌های زیبایی را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در راستای محکومیت هتک حرمت به رسول اکرم(ص) یک مجسمه با نام معراج با ارتفاع شش متر ساخته میشود و در یکی از اتوبانهای شهر تهران به نمایش درمیآید.