به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع عظام تقلید با حضور در کارگاه ساخت ضریح اباعبدالله الحسین(ع) ضمن بازدید این ضریح مطهر، از نزدیک در جریان نحوه ساخت آن قرار گرفت.

سخنگو و عضو هیئت امنای ساخت ضریح امام حسین(ع) در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از نحوه ساخت این ضریح مقدس اظهار کرد: این ضریح مقدس به وسیله برترین هنرمندان و با استفاده از بهترین مواد اولیه ساخته شده است.

وی یادآور شد: قبل از شروع ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) خدمت علما و مراجع رسیدیم و ارشادات آن‌ها را برای ساخت هر چه بهتر این ضریح مقدس به کار بستیم.

حجت‌الاسلام علیرضا تکیه‌ای خاطرنشان کرد: امیدواریم پس از اینکه بازدید عمومی از ضریح مطهر تمام شد همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند این ضریح مقدس را طی کاروانی با شکوه به کربلا منتقل کنیم.

آیت‌الله نوری حسین همدانی در سخنانی با قدردانی از زحمات دست اندرکاران ساخت این ضریح مطهر اظهار کرد: برای بنده توفیق حاصل شد توانستم در این مکان معنوی حضور یابم.

وی ولایت‌مداری، همت و هنر را سه اصل به کار رفته در این ضریح دانست و یادآور شد: هر کدام از این ویژگی‌ها دارای اهمیت زیادی است.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم عظمت این ضریح مقدس را نشان دهنده همت بلند به کار رفته در آن دانست و ابراز کرد: خداوند دوست دارد تمام کارها به بهترین نحو ممکن انجام شود و کارهای ضعیف را دوست ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کاربرد هنر به خوبی در این اثر مشاهده میشود تصریح کرد: در این ضریح مطهر هنر در خدمت به اسلام به کار گرفته شده است.