با پیاز پوست خود را زیبا کنید!
افکارنیوز

: پیاز ممکن است اشک شما را در بیاورد و یا سبب شود دهان شما بوی بد بدهد؛ اما می‌تواند زیبایی را برای پوست شما به ارمغان آورد! پیاز حاوی ویتامین C و آنتی اکسیدانی به نام «quercetin» است که می‌تواند پوست را در مقابل تمام رادیکال‌های آزاد که سبب ایجاد چین و چروک می‌شوند، حفظ کند.

پیاز و سلامت پوست

تقریبا می‌توان گفت پیاز یکی از مواد غذایی است که در تمام غذاها وجود دارد. این ماده نه تنها طعم و مزه غذاها را بهتر و مطلوب‌تر می‌کند، تأثیرات زیادی نیز بر سلامت پوست دارد. پیاز هم مانند سیر بر فعالیت دو نوع آنزیم که سبب ایجاد التهاب و تحریک‌پذیری پوست می‌شوند، تأثیر گذاشته و با کاهش یا متوقف کردن فعالیت این دو آنزیم می‌تواند پوستی زیبا و بدون چین و چروک به ما هدیه دهد. پیاز علاوه بر دارا بودن ویتامین C و آنتی‌اکسیدان، حاوی ترکیباتی است که خاصیت ضدالتهابی دارند و موجب تقویت کلاژن سازی در پوست شده و در نتیجه از شل شدن و افتادگی پوست جلوگیری و آن را سفت می‌کنند.

پیاز و مبارزه با آکنه

یکی دیگر از ترکیبات پیاز کرومیم(chromium) است. ۱۶۰ گرم پیاز می‌تواند کرومیم مورد نیاز روزانه بدن را تأمین و در ضمن با جوش‌های پوستی یا آکنه(acne) مبارزه کند. یکی از عوامل مهم در بروز آکنه وجود باکتری است که کرومیم می‌تواند میزان آلودگی‌های باکتریایی را کم کرده و به کمتر شدن آکنه کمک کند. بنابراین، با وارد کردن این ماده غذایی در رژیم غذایی روزانه خود می‌توانید پوستی شاداب و زیبا داشته باشید. پیاز دارای انواع مختلف بوده و به رنگ‌های قهوه‌ای، سفید، قرمز و زرد وجود دارد که هر یک از آنها مصارف خاصی در آشپزی دارند، اما تمام آنها دارای ترکیبات غذایی مفیدی هستند که در سلامت بدن و پوست موثرند. از پیاز می‌توان به طرق مختلف در غذاها استفاده کرد؛ از جمله در سوپ‌ها، سالادها و
آبگوشت‌ها.

پیاز، مفید برای سرماخوردگی!

ترکیباتی مانند ویتامین C، quercetin و سایر فلاوونوئید موجود در پیاز که با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و از چین و چروک پوست جلوگیری می‌کنند، همچنین می‌توانند با از بین بردن باکتری‌های مضر، به بهبود سرماخوردگی و آنفلوانزا که در فصول سرد سال رایج می‌باشند، کمک کنند. پس از این ماده در سوپ‌ها و آبگوشت‌ها استفاده کنید.