به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، " حمزه سپهریان "، امروز ۱۵ مهر در حاشیه مراسم غبار روبی آرامگاه شهید مدرس با اشاره به اینکه اگر مدرس توانست امواج خروشانی را در کشور و حتی در دنیا ایجاد کند به خاطر تحولی بود که در درون وی به وجود آمده بود، اظهار کرد: نام‌گذاری سالروز شهادت این مجاهد نستوه به نام روز مجلس حاوی پیام مهمی برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که همانند مدرس به دنبال استقلال و آزادی کشور و دفاع از احکام الهی باشند.

سپهریان با اعلام اینکه امام‌خمینی(ره) بارها در مورد شخصیت مدرس و تأثیرگذاری‌اش بر نهضت اسلامی ایراد سخن کرده‌اند، افزود: وقتی ایشان می‌فرمایند: «مدرس زنده است تا تاریخ زنده است» به این خاطر است که مدرس در برابر استبداد رضاخانی به گونه‌ای عمل کرد که اگر چه این روحانی در دنیا هیچ چیز نداشت اما امروز با عزت و احترام از او یاد می‌شود.

وی گفت: کسانی مثل شهید مدرس که در راه خدا کشته می‌شوند اعمال آنها از نظر خداوند پنهان نمی‌ماند و اعمال آنها به نتجیه می‌رسد.

مسوول آرامگاه شهید مدرس با بیان این‌که شهید مدرس در پنج دوره مجلس همانند استخوانی در گلوی رضاخان، او را آزار می‌داد و حرف‌های خود را با جرات و جسارت بیان می‌کرد، تصریح کرد: شهید مدرس با جسارت و شجاعتی که در دوران اسارت و تبعید داشت درس بزرگی به مردم داد که هیچ‌گاه زیر بار ظلم نروند.

وي وجود آرامگاه مدرس در كاشمر را مايه افتخار و بزرگي براي مردم اين شهر دانست و يادآورشد: همانطوركه شهيد مدرس سياست را عين ديانت و ديانت را عين سياست دانسته بايد گفت كه سياست بدون دين پژمرده است و امام راحل(ره) توانست با ادامه راه شهيد مدرس هيمنه و سلسله شاهنشاهي را از بين ببرد.