ابراهيم سحرخيز عصر چهارشنبه در جريان سفر به اردبيل و در ديدار با استاندار اردبيل با اشاره به تصويب سند ملي توسعه آموزش و پرورش در شوراي انقلاب فرهنگي اظهار داشت: بر اساس اين الگو از سال آينده نظام آموزشي كشور در دوره ابتدايي شش سال، راهنمايي سه سال و متوسطه سه سال خواهد بود كه جايگزين نظام فعلي آموزش ميشود.

وی افزود: با این طرح مقطع پیش دانشگاهی حذف شده و به جای آن پایه ششم به مقطع ابتدایی اضافه می‌شود.

سحرخیز از تغییر شیوه نظام ارزشیابی در مقاطع مختلف خبر داد و گفت: قرار است در یک فرایند مستمر تدریجی ارزشیابی توصیفی کیفی جای نمره را بگیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در این ارتباط شیوه‌های کیفیت‌بخشی در نظر گرفته شده و امیدواریم در نظام متوسطه مورد نظر قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به این‌که نمرات دوره متوسطه در سال‌های آینده بیشتر در کنکور مورد توجه قرار می‌گیرد ارزشیابی در این دوره با یک جدیت خاص دنبال می‌شود.

سحرخیز از ادامه تحصیل فرهنگیان در مقاطع مختلف تحصیلی خبر داد و گفت: با هدف تحول در نظام آموزش و پرورش و همسو شدن با جهش علمی دنیا باید به سویی برویم تا نیروهای کارآمد و با تسهیلات عالیه را در نظام آموزش و پرورش شاهد باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: رتبه‌بندی معلمان در طبقه حاکمیت و سیستم ارزیابی تعلیم و تربیت می‌تواند منجر به ارتقای کارایی معلمان و بعد مادی و اجتماعی همزمان با توجه به معیشت آنها شود.

وی کاهش ساعات کار معلمان ابتدایی، ارتقای منزلت اجتماعی معلمان و توسعه کیفی مجتمع‌های آموزشی در روستاها را از جمله اقدامات وزارت آموزش و پرورش برشمرد.

در این دیدار استاندار اردبیل نیز اهمیت توجه به معیشت معلمان را یادآور شد و گفت: با همکاری تنگاتنگ این قشر و دولت می‌توان بسیاری از زمینه‌های پیشرفت و توسعه را فراهم کرد.

سيدحسين صابري افزود: براي رسيدن به عدالت آموزشي، آموزش و پرورش بايد به مجتمعهاي مناطق محروم نگاهي خاص داشته باشد چرا كه راهاندازي اين مراكز زمينه پيشرفت جامعه را فراهم ميكند.