به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، پرواز شماره ۵۲۵۰ هواپیمایی آتا قرار بود راس ساعت ۶ بامداد تهران را به مقصد تبریز ترک کند. مسافران این پرواز را شهروندان عادی و برخی از مسئولان اعم از قناعت استاندار گلستان، عیسی امامی نماینده مردم گرگان مجلس، کرباسی معاون سازمان بهزیستی کشور، عبودی معاون سازمان داوطلبان هلال احمر و برخی دیگر از مسئولان تشکیل می دادند.

پرواز با تاخیر حدود ۱۵ دقیقه انجام شد. هواپیما روی باند پرواز قرار گرفت و با موفقیت پرواز کرد. هنوز چند دقیقه ای از پرواز نگذشته بود که ارتفاع پروازی کاهش یافت و هواپیمای با ارتفاع بسیار پایین روی تهران چرخ می زد. پس از یک چرخش طولانی هواپیما به سرعت ارتفاع خود را کاهش داد به طوریکه برخی مسافران متوجه شدند هواپیما در حال فرود اضطراری است.

نکته قابل تامل ترس و وحشت مسافران همراه با بوقهای مداوم داخل هواپیما بود. برخی از مسافران صندلی های جلو را گرفته بودند و دعا می خواندند و برخی دیگر از وحشت ارتفاع پایین را نگاه می کردند.

هواپیما به سرعت روی باند فرودگاه مهرآباد نشست. خلبان نیز نقص فنی و عدم ردیابی، تعیین ارتفاع و سرعت را دلیل فرود اضطراری عنوان کرد. مسافران حدود ۷ دقیقه همچنان در هواپیما منتظر دستور خروج شدند که بالاخره دستور صادر شد.

نکته جالب توجه این بود که تا دو ساعت هیچ هواپیمای جایگزینی برای مسافران تبریز نبود و مسئولان فرودگاه روی بلیطهای باطله نوشتند علت تاخیر پروازی است!

این گزارش در حالی منتشر می شود که هنوز مسافران این پرواز پشت باجه شرکت هواپیمایی آتا سرگردانند.

در این میان جدا از موضوع بی توجهی به حقوق مسافران هواپیما، ساز و کاری برای مسافرانی که به دلیل نقص فنی هواپیما مجبور به فرود اضطراری شده اند تعریف نشده است. به طوریکه مسئولان به راحتی به مسافرانی که ممکن بود دقایقی قبل در حادثه سقوط جان خود را از دست دهند می گویند: صبر کنید اگر پرواز بود می فرستیم اگر هم نبود پولتان را می دهیم!

در این پرواز خبرنگار مهر قرار بود برای تهیه گزارش از آخرین وضعیت مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی به این استان سفر کند.