به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، حبیب حسینقلی‌‌زاده مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان شرقی گفت: این حادثه در ساعت ۱۸.۱۰ امروز یکم آبان به مرکز اپراتور فوریت‌های پزشکی گزارش شد و در پی آن، آمبولانس مناطق ۲ و ۱۱ تبریز به محل حادثه اعزام شدند.

وی درباره چگونگی این حادثه اظهار کرد: در این حادثه متاسفانه یکی از کابین‌های چرخ فلک ائل‌گلی تبریز برگشته که زن حدود ۳۸ ساله بر اثر سقوط در دم جان باخته است.

حسینقلی‌‌زاده اضافه کرد: مرد ۴۵ ساله نیز در اثر سقوط به شدت زخمی می‌شود و مرد نیز با انجام اقدامات احیایی توسط تکنسین‌های اعزامی به بیمارستان امام رضا تبریز منتقل شد.

وی افزود: هم اکنون مرد تحت عمل جراحی است.

حسینقلی‌‌زاده گفت: هنگام برگشتن کابین چرخ فلک پسر بچه ۱۴ ساله میله چرخ فلک را گرفته و این امر مانه سقوط این پسر بچه می‌شود و این پسر بچه رضایت‌بخش گزارش می‌شود.

وی خاطرشان کرد: زن کشته شده و مرد زخمی و پسر بچه عضو یک خانواده بودند.

ائل گلی یک از تفرجگاه‌های مهم شهر تبریز است.

گزارش فارس حاکی است، پیش از این مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان‌شرقی از استانداردسازی دستگاه‌های شهربازی‌های استان خبر داد و افزود: کارشناسان و بازرسان این نهاد از ۲۵ شهربازی استان بازرسی و دستگاه‌ها و وسایل بازی موجود را مورد ارزیابی قرار دادند.

وی اضافه کرد: پس از این بازرسیها ۱۸۰ دستگاه شهربازیهای استان به دلیل رعایت نکردن معیارهای استاندارد پلمپ شده و پس از اصلاح ادامه فعالیت دادند.