قائم مقام وزیر بهداشت در امور بازرگانی گفت: وزارت بهداشت هیچ گزارشی از تخلف شرکتهای تجهیزات پزشکی در زمینه واردات مانکنهای جنسی نداشته است و مسئولیت برخورد با این موضوع به عهده نیروهای امنیتی و گمرگ است.

به گزارش فارس، ابراهیم متولیان، افزود: همه شرکت‌های دارای مجوز فعالیت در عرصه تجهیزات پزشکی تحت نظارت وزارت بهداشت هستند و تاکنون هیچ گزارش و شکایتی مبنی بر فعالیت این شرکت‌ها در ورود مانکن‌های جنسی به کشور نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: مانکن‌های جنسی اساساً تجهیزات پزشکی یا medical divice محسوب نمی‌شوند، به همین علت مسئولیت رسیدگی و مقابله با این کالای ممنوعه به عهده وزارت بهداشت نیست اما اگر این کالا در داروخانه‌ها یا توسط شرکت‌های مجاز تجهیزات پزشکی توزیع شوند، مسئولیت نظارت و مقابله با آن با وزارت بهداشت است.

مدیر کل هماهنگی امور بازرگانی و تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت اضافه کرد: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تخلف مراکز تحت نظر وزارت بهداشت در ورود و توزیع مانکن‌های جنسی به کشور نداشته‌ایم، بنابراین مسئولیت نظارت بر این موضوع مانند مشربات الکلی که کالای ممنوعه است با پلیس، نیروهای امنیتی و گمرک است.

متولیان گفت: متأسفانه به علت گستردگی مرزهای کشور هم در شرق و هم در غرب کشور با پدیده ورود قاچاق کالاهای ممنوعه مواجه هستیم که باید برای جلوگیری از این پدیده اقدام کرد.

چندی پیش اخباری درباره فروش مانکنهای جنسی توسط یک سایت اینترنتی در کشور منتشر شد که البته با فعالیت مسئولان امنیتی این سایت غیر مجاز بعد از مدتی متوقف شد.