هوای تهران دوباره ناسالم شد

با این که پس از بارش برف در بسیاری از شهرها، مردم خود را برای روزهای سردتر و کودکان خود را برای برفبازی آماده کرده بودند، هوا باز هم مردم را غافلگیر کرد و رو به گرمی رفت. در شرایطی که سه شنبه به عنوان سردترین روز سال برای تهرانیها پیش بینی شده بود، اما امروز دوشنبه هوا از روزهای قبل گرمتر شد و هوای تهران برای سه شنبه نیز صاف پیشبینی شده است.

سازمان هواشناسی ۲۴ ساعت آینده را برای جنوب شرق کشورهمچنان بارانی پیش بینی می‌کند همچنین این سازمان از ورود سامانه بارشی دیگری از روز سه‌شنبه خبر می‌دهد که از سمت جنوب به کشور وارد شده و استان‌های واقع در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور را متاثر می‌کند.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، در جنوب شرق، شمال شرق و شرق سواحل دریای خزر شاهد بارش باران و در نواحی سردسیر بارش برف هستیم. همچنین نقشه‌های پیش‌یابی حاکی ازکاهش تدریجی ابر درشمال شرق و شرق دریای خزر بوده ولی درجنوب شرق کشور همچنان بارندگی به شکل خفیف در۲۴ساعت آینده ادامه داد.

بنابراین گزارش، سامانه بارشی دیگری از اواسط روز سه‌شنبه از سمت جنوب به کشور وارد شده و استان‌های واقع در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور را متاثر می‌کند. فعالیت این سامانه به شکل افزایش ابر، بارش باران، رعد و برق و در نواحی سردسیر بارش برف بوده که تا روز پنج‌شنبه ادامه می‌یابد.

حداکثر شدت فعالیت این سامانه برای استان‌های جنوبی کشور بوده ولی فعالیت آن به شکل بارش‌های خفیف به برخی استان‌های غربی و مرکزی کشور نیز گسترش می‌یابد. هوای تهران نیز در ۲۴ ساعت آینده صاف تا نیمه‌ابری دربرخی مناطق همراه با مه صبحگاهی با حداکثروحداقل دمای ۵ و۳ - پیش‌بینی می‌شود.

از سوی دیگر، حتی با بارشهای صورت گرفته طی این مدت باز هم وضعیت هوای کلانشهرها و به ویژه تهران از اوضاع مساعدی برخوردار نیست به طوری که به گفته رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت " با توجه به گزارشهای واصله از هواشناسی، کیفیت هوای تهران هم اکنون در شرایط ناسالم قرار دارد. "

دکتر کاظم ندافی با اعلام این خبر افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاههای سنجش آلودگی هوا در شهر تهران، شاخص کیفیت هوا ۱۵۱ و آلاینده اصلی هوا ذرات معلق دارای قطر کمتر یا مساوی ۱۰ میکرومتر است.

وی گفت: در این شرایط کیفیت هوا ناسالم تلقی شده و افرادی که دارای بیماریهای قلبی و تنفسی هستند و افراد سالخورده و کودکان باید از فعالیت طولانی یا سنگین در هوای آزاد خودداری کنند. ندافی افزود: به عموم مردم نیز توصیه می کنیم فعالیت های طولانی یا سنگین در هوای آزاد را حتی الامکان کاهش دهند.

در چنین شرایطی، باز هم مردم منتظر بارشهای بیشتر هستند تا بلکه بتوانند تنفس در هوای سالم را حتی برای چند روز بیشتر هم که شده تجربه کنند