افکارنیوز

: هوش از آن دسته ویژگی هایی است که هر فردی دوست دارد حد اعلای آن را داشته باشد، جدای از زمینه ی ارثی راه های دیگری نیز برای بالا بردن شاخص هوش وجود دارد.


خوردن برخی از مواد غذایی می تواند به افزایش هوش شما کمک کند:

۱ - ماهی های چرب
خوردن ماهی های چرب مثل ماهی آزاد، ساردین به خاطر وجود امگا۳ فراوان می تواند به افزایش توانایی مغزی شما کمک کند. متخصصان توصیه می کنند ۳ بار در هفته از ماهی استفاده کنید.

۲ - سبزیجات با برگ های سبز تیره
سبزی های برگ دار مانند اسفناج، کلم پیچ و بروکلی با آنتی اکسیدان های بسته بندی شده از جمله ویتامین C و بتا کاروتن، که برای نگه داشتن سلامت بدن و مغز شما خوب هستند. آنها همچنین منبع بسیار خوبی از فولات هستند، که می تواندبه بالا بردن سرعت پردازش اطلاعات و حافظه کمک کند.

۳ - تخم مرغ
زرده تخم مرغ موتورخانه تغذیه ای بسته بندی شده است با ویتامین ها و مواد معدنی که برای عملکرد مغز خوب است. این ماده ارزان و همه کاره منبع خوبی از آهن است که برای ایجاد سلول های قرمز خون وجود آن لازم است و در حمل اکسیژن به مغز، کمک به قوای ذهنی موثر می باشد. تخم مرغ همچنین منبع خوبی از ویتامین B۱۲ است که کمبود این ماده می تواند منجر به از دست دادن حافظه و سردرگمی شود.


۴ - چای سبز
چای سبز منبع بزرگی برای آنتی اکسیدان است که می تواند از زوال ذهنی شما جلو گیری کند.

۵ - شکلات
شکلات تیره سرشار از مواد شیمیایی به نام فلاونوئیدها است ، که می تواند مهارت های شناختی ذهن را افزایش دهد . تحقیقات نشان داده است که فلاونوئیدها باعث ایجاد سلول های عصبی جدید در مغز و همچنین بهبود توانایی ذهنی برای تشکیل خاطرات جدید است . مطالعات همچنین نشان داده است که فلاونوئیدها به بهبود جریان خون به مغز کمک شایانی می کند.