به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، افشین امینی ظهر امروز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این نمایشگاه، توانمندی‌ها دستاوردهای علمی و پژوهشی و تولیدات استان در بخش‌های مختلف مرتبط با پزشکی به معرض دید عموم مردم گذاشته می‌شود.

امینی همچنین از برگزاری کلاس آموزشی یک روزه به‌عنوان یکی از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه خبرداد و گفت: یک پنل تخصصی با عنوان چالش‌های پیش روی تولید نیز همزمان با نمایشگاه برگزار می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با یادآوری اینکه بخشی از مواد اولیه تولید دارو از خارج کشور تامین می‌شود، گفت: هم‌اینک ایران بیش از ۹۵ درصد کل داروهای مورد نیاز خود را تولید می‌کند.

امینی تصریح کرد: حدود ۶۰ درصد کل نیاز مواد اولیه تولید دارو از کشورهای خارجی تهیه می‌شود که عمده وارد کننده این مواد نیز کشورهای هند و چین هستند.

بنا به ادعای معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تولیدات ایران در کیفیت محصول قادر به رقابت با انواع خارجی است.

امینی گفت: همپایی کیفی داروهای ایرانی با انواع خارجی انگیزه‌ای را برای سوء استفاده کننده و قاچاق دارو از ایران به کشورهای همسایه فراهم کرده است.

این مقام مسئول از تولید دارهای ضد سرطان سینه و جایگزینی داروهای ایرانی برای بیماران مبتلا به تالاسمی خبرداد و گفت: به‌زودی داروی ایرانی ام اس نیز جایگزین انواع خارجی آن خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه به نسبت سال گذشته شاهد افزایش خرید تجهیزات پزشکی از تولیدکنندگان داخلی بوده‌ایم، گفت: سال گذشته حدود ۳۶.۵درصد کل خرید و امسال ۴۳درصد کل خرید تجهیزات مورد نیاز پزشکی از تولید کنندگان داخلی انجام شده است.

امینی همچنین گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز امسال با همکاری شرکت صنایع الکترونیک و با حمایت وزارت دفاع موفق به تولید تجهیزات مورد نیاز در فیزیوتراپی و رادیولوژی شده است.