به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، دکتر حسین پاکدامن در نهمین کنگره بین‌المللی «ام اس» با بیان اینکه باید استراتژی‌های درمان را در حوزه «ام اس» بهبود ببخشیم، افزود: به گزارش وزارت بهداشت سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون هزینه داروها و درمان این بیماری می‌شود و مسئله نگران کننده این است که تنها بیش از نیمی از بیماران تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهمیت‌های توجه به این بیماری این است که «ام اس» شایع‌ترین علت ناتوانی در جوانان است که هم در زندگی فردی و هم زندگی اجتماعی آنها تاثیرگذار است و تنها مشکل فرد نبوده و مشکل خانواده وی و اجتماع نیز هست.

پاکدامن در ادامه با اشاره به افزایش مبتلایان به ام. اس در تمام جهان اظهار کرد: ‌ در سال گذشته در آمریکا آمار ابتلا به ام. اس ۵۴ تا ۸۴ در ۱۰۰ هزار بوده است که نشان می‌دهد ۳۵۰ هزار نفر در این کشور مبتلا شده‌اند که امسال این آمار به ۱۱۷ در ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

رییس انجمن مغز و اعصاب ایران با بیان اینکه این بیماری در حال حاضر تبدیل به اپیدمی شده است، افزود: بیماری ام اس از ۱۵۰ سال پیش که توسط یک پزشک فرانسوی کشف شد، بیماری نادری بوده، اما اکنون بعد از ۱۵۰ سال که هنوز علت و درمان قطعی آن مشخص نشده است، به یک بیماری شایع در میان جوامع تبدیل شده است.

وی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر در ایران طی دو دهه اخیر نورولوژیستها برای بیماری ام اس اهمیت ویژهای قائل شده و مقالات و کارهای تحقیقاتی بسیاری را ارائه کردهاند که نشان میدهد سطح مقالات ما هم در منطقه و هم در جهان بسیار خوب است.