به گزارش افکارنیوزبه نقل ازمهر، رضا تقی پور درباره مشکلات احتمالی زیست محیطی ناشی از نصب آنتن های BTS موبایل با بیان اینکه افزایش تعداد آنتن های موبایل را نباید با جملاتی چون افزایش بی رویه عنوان کرد، اظهار داشت: نصب آنتن های موبایل با توجه به شرایط جغرافیایی مکان های مختلف به ویژه شهرهای بزرگ و براساس مطالعه و بررسی فنی صورت می گیرد و به هیچ وجه بی رویه و بدون برنامه ریزی نیست.

وی با بیان اینکه در نصب آنتن های موبایل، اپراتورها سعی کرده اند که علاوه بر استفاده از دانش بومی که وجود دارد از حضور مشاوران خارجی هم بهره بگیرند، ادامه داد: امروز با بازطراحی هایی که صورت می گیرد و با استفاده از آخرین تکنولوژیهای دنیا، توانی که این BTS ها می توانند و مجاز هستند که منتشر کنند توان محدود و برابر استاندارد است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه به هیچ وجه انتشار متمرکز در شبکه سلولار مجاز نخواهد بود، تصریح کرد: براین اساس آنتنهای BTS مجاز هستند تنها منطقه محدودی را پوشش دهند که این امر ممکن است در برخی مناطق نارضایتی را از برهم زدن مبلمان شهری به همراه داشته باشد اما در این زمینه و برای ساماندهی این دکل ها، شرکت ارتباط مشترک شهر فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه آنتن های BTS به هیچ عنوان در برهم زدن اکوسیستم تاثیری ندارد، افزود: تجهیزاتی که وارد کشور می شوند از استانداردهای لازم بهره می برند و در سه مرحله گمرک، ثبت و سفارش و دریافت مجوز توسط وزارت ارتباطات و سازمان انرژی اتمی بررسی می شوند.

تقی پور ادامه داد: حتی بعد از نصب و راه اندازی نیز تک تک ایستگاههای موبایل بررسی و تاییدیه می گیرند با این وجود ما می توانیم ادعا کنیم که تاثیر غیرمجاز و بالاتر از حد معمول استاندارد به هیچ وجه در این آنتن ها وجود ندارد.