۸۰ میلیارد تومان وام برای محکومان به دیه

افکارنیوز: به نقل از خبرنگار واحد مرکزی خبر ، سید مرتضی بختیاری در مصاحبه با شبکه اول سیما افزود: دولت، امسال ۳۵ میلیارد تومان نیز برای پرداخت دیه به افرادی که توان پرداخت آن را ندارند، اختصاص داده است.
وزیر دادگستری در ادامه به حیطه وظایف وزارتخانه متبوعش اشاره کرد و گفت‌: اقدامات بسیار خوبی درباره کنوانسیون های " حقوق کودک " و " مبارزه با فساد " صورت گرفته است.
وی در پاسخ به سوالی درباره فشارهای خارجی اعمال شده بر دستگاه قضایی کشور گفت: ‌ فشارهای داخلی و خارجی پس از صدور احکام امری طبیعی است و برای ما اقتدار و صلابت دستگاه قضایی اولویت دارد.
بختیاری افزود: ‌برای نمونه در موضوع حکم صادر شده برای خانم س - آ باید اشاره کرد که وی چندین تخلف از جمله قتل و زنای محسنه داشته است و از نظر قانون، ‌قصاص بر سایر محکومیت های هر مجرمی اولویت دارد.
وی گفت: ‌احکام صادر شده درباره این فرد کاملا قانونی است اما دشمنان ایران اسلامی قصد دارند با موج آفرینی، بی انصافی و بی مروتی موضوع را به شکلی دیگر جلوه دهند اما آنها از بصیرت و هوشیاری مردم ما غافلند.
وزیر دادگستری در پاسخ به سوالی درباره اختلاف اخیر میان دولت و مجلس درباره ابلاغ برخی قوانین افزود: ‌این گونه مسائل طبیعی است و نباید آن را بزرگ کرد و به طور قطع این اختلاف نظرها در جلسات خصوصی سران قوا حل می شود و نیاز به حساسیت زایی برخی رسانه ها نیست.
وی گفت: ‌هم اکنون تعامل بسیار سازنده ای میان روسای سه قوه وجود دارد و نمونه بسیار عالی در این باره موضوع هدفمند سازی یارانه هاست که بدون همکاری هر یک از سه قوه، اجرای آن با خلل مواجه خواهد شد.
وزیر دادگستری افزود: ‌دولت در هیچ موضوعی به اندازه قانون هدفمند سازی یارانه ها وقت نگذاشته و تاکید شخص رئیس جمهور این است که مردم باید در ابتدای اجرای این قانون طعم شیرین اجرای عدالت را بچشند.
وی گفت: به سازمان تعزیرات حکومتی هم ماموریت داده شده است تا با کسانی که می خواهند در اجرای این قانون، چوب لای چرخ بگذارند برخورد قانونی کند.
بختیاری در پاسخ به سوالی درباره برخی جنجال های رسانه ای به سخنان آقای مشایی نیز گفت: ‌ همگان اذعان دارند که ملت ما بسیار بصیر و آگاهند و تصمیم گیری هایشان به موقع است.
وی ادامه داد: ‌به عنوان شهروند درخواستم این است که نباید زمینه سوء استفاده را فراهم کرد.