افزایش شماره‌گذاری خودروهای وارداتی

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا: سرهنگ رستمی، با بیان اینکه از بدو شماره‌گذاری وسایل نقلیه تا کنون تعداد ۲۵ میلیون وسیله نقلیه موتوری و خودرو در کشور شماره‌گذاری شد گفت: از این میان ۱۵.۵ میلیون خودرو و ۹.۵ میلیون دستگاه موتورسیکلت شماره‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد خودرو یک میلیون خودرو علی‌رغم دریافت کارت سوخت در چرخه ترافیک نیستند گفت: ۲.۵ میلیون دستگاه موتورسیکلت نیز در چرخه تردد نیستند که عمدتا به دلیل تخلفات در پارکینگ‌های سراسر کشور توقیفند.

رییس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه از ۷.۵ میلیون دستگاه موتورسیکلت حاضر در کشور، ۴ میلیون موتورسیکلت دارای پلاک ملی هستند، گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت موتورسیکلت‌های بالای ۱۰ سال در سن فرسودگی قرار دارند و عملا ارائه خدمات به این موتورسیکلت‌ها ممنوع است.

به گفته وی به طور کلی یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده نیز از رده خارج شده‌اند.

رستمی با بیان اینکه از مجموع کل وسایط نقلیه شماره‌گذاری شده خودروهای سواری با ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه در صدر بیشترین وسایط نقلیه شماره‌گذاری شده قرار دارند، گفت: پراید با اختصاص ۳۰ درصد از خودروهای شماره‌گذاری شده کشور در مرتبه اول قرار دارد و پس از آن انواع پژو با ۲۵ درصد و وانت با ۱۲ درصد در رتبه‌های بعدی بیشترین خودروهای شماره‌گذاری شده کشور هستند.

رییس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در هفت ماهه نخست سال جاری ۵۱۷ هزار دستگاه خودرو نو شماره‌گذاری شده‌اند، به ایسنا گفت: از این میان ۲ هزار و ۹۰۰ خودرو وارداتی بودند که با توجه به آمارهای هفت ماهه سال گذشته شاهد افزایش ۱۷.۵ درصدی شماره گذاری خودروهای وارداتی بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: تولیدات کیاموتور، هیوندا و تویوتا در صدر بیشترین خودروهای شمارهگذاری شده قرار دارند و به تازگی نیز خودروهای ام وی ام با اقبال بیشتر مردمی مواجه شدهاند به گونهای که شاهد افزایش شمارهگذاری این خودرو نسبت به گذشته بودهایم.