به گزارشافکارنیوزبه نقل از ایسنا: یک روان‌پزشک گفت: سندروم پای بی‌قرار یک بیماری حسی و حرکتی است که علت مشخصی ندارد و تا به حال علت آن کشف نشده است، ولی مشاهده شده که در برخی بیماری‌ها مانند کمبود آهن، مشکلات کلیوی، دیابت، بیماری‌های اعصاب و در خانم‌های باردار این حالت بیشتر دیده می‌شود.

دکتر عارفه بشر اظهارکرد: سندرم پای بی‌قرار معمولا از ۳۰ سالگی به بعد بروز می‌یابد، ولی گاه در کودکان نیز دیده می‌شود.

وی افزود: ‌ علایم این بیماری به صورت مورمور شدن پا، احساس سوزن‌سوزن شدن، احساس قلقلک و احساس این که مورچه روی پا راه می‌رود، دیده می‌شود. علایم در شب و هنگام خوابیدن تشدید می‌شوند و حرکت بیمار موجب از بین رفتن این احساس می‌شود. به همین دلیل بیمار مجبور می‌شود که از خواب بلند شده و حرکت کند که به این ترتیب در خواب اختلال ایجاد می‌شود.

مبشر تصریح کرد: یکی از مشکلات این بیماری، تشخیص این بیماران است. پزشک باید به صورت کامل شرح حال بیمار را بررسی کرده و همه چیز را بداند که گاه برخی پزشکان سوالات مربوط به بی‌خواب شدن را نمی‌پرسند.

این روانپزشک گفت: در صورتی که علایم بیماری خفیف باشد میتوان با تغییر سبک زندگی ، خنک کردن اتاق خواب، نخوردن غذاهای کافییندار و سیگار نکشیدن در شب آن را رفع کرد و در موارد شدید باید از درمان دارویی استفاده شود.