به گزارش البرز، شبکه ماهواره ای فارسی وان در لحظات افطار برای مخاطبان ایرانی خود دعای ربنا با صدای محمدرضا شجریان پخش می کند.
این شبکه ماهواره ای که یکی از شبکه های زنجیره ای رابرت مردوخ سرمایه دار صهیونیست است با پخش این دعا و نغمه سعی در جذب هرچه بیشتر مخاطب دارد چرا که در میان شبکه های وطنی امسال هیچ یک از آنها اجازه پخش این دعا را ندارند.
محمدرضا شجریان پس از موضع گیری تند درباره وقایع انتخابات سال گذشته و مصاحبه با رسانه های بیگانه از سوی رسانه های حامی دولت مورد انتقاد شدید قرار گرفت و صداوسیما هم در بخشنامه ای قولی و نه مکتوب از برنامه سازان خود خواست در هیچ بخشی از برنامه ها از این صدا استفاده نکنند.
هرچند آنگونه که سایت خبری مشرق گزارش داده در خلال برنامه کودکانه فتیله در اولین جمعه ماه رمضان لابلای یکی از سرودها صدای ربنای شجریان شنیده شد.
گزارش البرز حاکی است جمعه شب همچنین در میانه پخش سریال ملکوت از شبکه دوی سیما دقایق طولانی که با سکوت بازیگر نقش اصلی - محمدرضا شریفی نیا - همراه بود صدای دعای ربنا با صدای استاد شجریان به گوش می رسید.
برخورد حذفی با آثار و چهره های هنری متاسفانه رویه نادرستی است که صداوسیما به عنوان سیاست قطعی در چند سال گذشته در پیش گرفته است در حالیکه فرصت تماشای سیمای جمهوری اسلامی ایران اکنون با برخورد های صلبی برخی سیاستگذاران این رسانه اکنون به تهدیدی بدل گشته که شبکه معلوم الحال فارسی وان از ان بهره می برد.
فارسی وان مروج عشق های ضربدری حالا اذان مغرب به افق تهران پخش می کند و با جلوه های زیبای تصویری احادیثو روایاتی در باب ماه مبارک رمضان برای تماشاچیان خود به نمایش می گذارد. به طوری که برخی بینندگان با دیدن این تصاویر شائبه تعلق این شبکه به جمهوری اسلامی را مطرح می کنند.