علت عدم انتقال ضریح به میدان امام حسین چه بود؟

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، شهرداری تهران اعلام کرد: با توجه به استقبال گسترده مردم عزادار تهران از ضریح امام حسین(ع) در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره)، انتقال ضریح مطهر به میدان امام حسین(ع) توسط مسئولان ذیربط منتفی شد.

سید محمد هادی ایازی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز در این خصوص، ازدحام شدید جمعیت در مرقد مطهر امام خمینی(ره) به منظور بازدید از ضریح جدید حرم امام حسین(ع) را علت عدم انتقال این ضریح به میدان امام حسین(ع) عنوان کرد.

وی با بیان اینکه پارکینگ‌ها در مرقد امام خمینی(ره) مملو از خودرو است به ایسنا گفت: به دلیل اینکه مسیرهای ترافیکی مملو از خودرو بوده و ازدحام جمعیت بسیار زیاد بود، امکان انتقال ضریح جدید حرم امام حسین(ع) به میدان امام حسین(ع) در تهران فراهم نشد.

به گفته ایازی، شامگاه دوشنبه در جلسه‌ای با حضور مسوولان مرتبط از جمله استاندار تهران، تصمیم جدیدی مبنی بر اینکه ضریح تا شامگاه چهارشنبه در مرقد امام خمینی(ره) باقی بماند، اتخاذ شد.

وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب عزاداران حسینی و علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از سامانه‌های حمل و نقل عمومی، به محل مرقد امام خمینی(ره) منتقل شوند.

سخنگوی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: کار انتقال علاقه‌مندان به بازدید از ضریح جدید حرم امام حسین(ع) از صبح امروز از میادین اصلی و پایانه‌های شهر تهران آغاز شده و خط ۱ مترو تهران نیز ناوگان خود را تقویت کرده است.

پیشتر محمد جواد شوشتری، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفته بود که ضریح جدید حرم مطهر امام حسین (ع) پیش از ارسال به کربلا، از صبح سهشنبه به میدان امام حسین (ع) منتقل و تا صبح پنجشنبه در آنجا باقی میماند.