تمدید ثبت نام طرح نقدی خودروهای فرسوده

به گزارشافکارنیوزبه نقل از ایسنا، مهندس امیررضا رجبی افزود: همزمان با برگزاری همایش مدیریت پسماند و بازیافت طرح ویژه خروج خودروهای فرسوده به روش نقدی آغاز شد و این طرح شامل خودروهای مدل ۱۳۵۶ تا ۱۳۷۰ بوده و متقاضیانی که ثبت نام کردند هم اکنون در مرحله فراخوان به مراکز اسقاط سراسر کشور هستند.

وی ادامه داد: استقبال صورت گرفته از طرح ویژه اسقاط بدون جایگزینی خودروهای فرسوده طی روزهای کاری اخیر بسیار گسترده بود به حدی که حدود ۱۵ هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند تا متوسط روزانه ثبت نام به ۲ هزار نفر رسید.

وی گفت: خودوری فرسوده باید دارای پلاک منطقه ای(ایران) یا دارای گواهی تسجیل راهور ناجا(دارای VIN) و سند قطعی باید به نام مالک خودروی فرسوده باشد یا دارای وکالت بلاعزل از مالک باشد همچنین شرط پذیرش خودرو در مرکز اسقاط در طرح نقدی، قابلیت تردد است.

به گفته وی متقاضیان برای ثبت‌نام باید شماره حساب معتبر از بانک ملت داشته و در هنگام ثبت نام ارائه کنند.

معاون نوسازی ناوگان ستاد سوخت در مورد شیوه‌های ثبت نام نیز توضیح داد: دو راه برای ثبت نام وجود دارد؛ راه نخست مراجعه به مراکز اسقاط سراسر کشور و دفاتر مجاز مراکز اسقاط است که آدرس مراکز مجاز به تفکیک هر استان در سایت www. farsoodeh. ir یا www. nosazinavgan. ir قرار دارد.

وی افزود: راه دوم ثبت نام اینترنتی توسط خود متقاضیان دارای خودروی فرسوده از طریق مراجعه به سایت www. nosazin. net است.

معاون نوسازی ناوگان با تاکید بر اینکه خودروهای سواری شخصی مدل ۱۳۷۱ و ۱۳۷۲ در صورت ارائه برگه " عدم امکان دریافت معاینه فنی " فرسوده تلقی شده و می توانند در این طرح ثبت نام کنند تصریح کرد: متقاضیان همچنین در صورتی که مالک بیش از یک خودروی فرسوده هستند نیز می توانند با کد ملی خود در این طرح ثبت نام کنند.

رجبی با بیان اینکه ثبت نام در این طرح تا روز جمعه ۱۷ آذرماه تمدید شده است اظهار داشت: بنا بردرخواست مدیران مراکز اسقاط سراسر کشور و نظر به استقبال گسترده متقاضیان خروج خودروهای فرسوده به آن دسته از متقاضیان طرح بدون جایگزین(نقدی) که در بازه زمانی فوق اقدام به ثبت نام نمایند در صورت اسقاط بموقع بدون در نظر گرفتن مدل حداکثر مبلغ ارزش گواهی(پانزده میلیون ریال) پرداخت خواهد شد.

معاون نوسازی ناوگان ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت به بیشترین استان های ثبت نام در این طرح اشاره کرد و گفت: استان های تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و اصفهان بیشترین استان های ثبت نام کننده در این طرح بودند.

به گفته وی این مبلغ به آن دسته از متقاضیان پرداخت می شود که پس از ثبت نام و فراخوان توسط مرکز اسقاط حداکثر تا تاریخ ۳۰ آذرماه سال جاری خودروی خود را تحویل مرکز اسقاط کنند. چنانچه ظرف این مدت از تاریخ فراخوان اقدام به تحویل ننمایند برابر مقرات جاری و بر مبنای مدل خودروی فرسوده، ارزش گواهی اسقاط پرداخت می گردد.

وی تصریح کرد: دارندگان خودروهای فرسوده که دارای سند وکالتی هستند نیز با وکالت بلاعزل می توانند در این طرح ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ تامین منابع مالی هیچ گونه مشکلی وجود ندارد عنوان کرد: به محض صدور تاییدیه اسقاط و تاییدیه شماره حساب متقاضی از طرف بانک، ظرف یک هفته پول به حساب متقاضی واریز می شود.

رجبی تاکید کرد: ثبت نام در این طرح رایگان بوده و مراکز اسقاط حق دریافت هیچ گونه وجهی را ندارند و در صورت بروز هرگونه مشکل متقاضیان میتواند با تلفن های معاونت نوسازی ناوگان حمل و نقل به شماره۳-۸۸۵۴۹۴۲۰-۰۲۱ تماس بگیرند.