به گزارش افکارنیوزبه نقل از شفاف، خیلی از مردم وعده صبحانه را از قلم می‌انارند ویا فقط به نوشیدن یک فنجان چای اکتفامیکنندکه انرژی کمتری دارد و همچنین موجب کم حوصلگی وداشتن حافظه ضعیف می‌شود واز همه مهم‌تر با مشکلات وخطرات جدی روبه رو می‌شوند. اولا تا ۴۵درصد بیشتر از دیگران در احتمال چاقی دارند ثانیا احتمال خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی در این دسته از افراد زیاد است وبسیاری ار بیماریهای دیگر که شاید تا سرطان پیش برود و همچنین افرادی که صبحانه را جزو وعده‌های روزانه به حساب نمی‌اورند ۲۱درصد بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به دیابت نوع دوم هستند

یک صبحانه سالم و مغذی

یک صبحانه سالم نه تنها ریسک پرخوری در طول روز را کاهش می‌دهد بلکه متابولیسم بدن راتند می‌کند. ذهن و بدن شما را تقویت می‌کند و وزن مناسب را برای شما حفظ می‌کند.

کار‌شناسان تغذیه توصیه می‌کنند که پروتین کم چرب وفیبرمانند غلات مخلوط شده باماست کم چرب یاشیر کم چرب ویا شیر سویا با میوه‌های تازه را در وعده صبحانه خود جای دهید.

خوردن یک صبحانه کامل موجب می‌شود تا روزانه بدن ۱۰۰کالری کمتر مصرف کند ولذادر سال حدود ۵کیلو موجب کاهش وزن شود.

صبحانه دشمن چربیهای شکم

مصرف غلات در صبحانه از انباشتگی چربی در ناحیه شکم جلو گیری میکند پس شما میتوانید بامصرف تکهای نان گندم یا مقداری ذرت مکزیکی یا غلات به بدن خود کمک کنید وبه داشتن عمری طولانی، قلبی سالم و وزنی ایده ال امیدوار باشید.