به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایلنا: ‌ مدیرکل پیش بینی سازمان هوا‌شناسی گفت: ‌با وورد سامانه بارش‌زا از امشب به کشور بیشتر استان‌های کشور از جمله فردا و پس فردا بارانی هستند.

عبدالرضا امیدوار شهری در گفت‌وگو با ایلنا، امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش بینی می‌شود که آلاینده‌های جوی به ویژه در شهرهای صنعتی همچنان افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه از شامگاه امشب در سواحل شمالی کشور و استان‌ اردبیل شاهد ورزش باد شدیدی خواهیم بود، تاکید کرد: از فردا در استان‌ خراسان شمالی و رضوی وزش باد شدید خواهد بود همچنین سواحل شمالی همراه با افزایش دما است.

به گفته مدیرکل پیش بینی سازمان هوا‌شناسی امشب سامانه بارش زایی از سمت شمال غرب و غرب ورود خواهد کرد که این سامانه از فردا در غرب کشور تشدید می‌شود و دامنه فعالیت آن به جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل غربی دریای خزر می‌رسد.

وی ابراز امیدواری کرد که این سامانه بارش زا از میزان آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی بکاهد.

امیدوار شهری ادامه داد: بر اساس این سامانه بارش زا فردا بارش متناوب باران و بارش برف در مناطق سردسیر استان‌هایآذربایجان غربی کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان ملزندان، قزوین، البرز، تهران، مرکزی و قم پیش بینی می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: روز پنچ شنبه استانهای ایلام، لرستان، خوزستان، بوشهر، چهارمحال بختاری، کهگیلویه و بویراحمد بارش باران و وزش باد و استانهای اصفهان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی، فارس، گیلان، مازندران و خراسان بارش پراکنده بارارن پیش بینی میشود.