ارتقای افزایش احساس امنیت در کشور

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، از گرگان اسماعیل احمدی‎مقدم صبح امروز در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان گلستان اظهار داشت: در سال جاری میزان جریمه‎ها به نسبت سال گذشته یک سوم کاهش یافته که این امر نشانگر همراهی مردم و اثرگذاری قوانین جدید راهنمایی و رانندگی بوده است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۸۴ تعداد ۲۷ هزار و ۴۰۰ کشته تصادفات داشتیم اما در حال حاضر با توجه به اینکه ۱۰ میلیون خودرو و ۴ میلیون موتورسیکلت اضافه شده میزان کشته‎شدگان حوادثبه زیر ۱۹ هزار نفر کاهش یافته است البته هنوز این آمار بالاست.

احمدی‎مقدم یادآور شد: باید این آمار به زیر ۱۰ هزار کشته برسد که حرکت سریعی لازم است و همراهی مردم را می‎طلبد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در استان‎های شمالی تصادفات عابران پیاده و موتورسواران هستند خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه راه‎ها ایمن نیستند همچنین پل و زیرگذر به اندازه کافی وجود ندارد مرتبا شاهد تصادف عابران پیاده و موتورسواران هستیم.

احمدی‎مقدم تاکید کرد: باید در این موضوع ضمن اعمال سختگیری بیشتر در استفاده از مقررات و قوانین توسط موتورسواران همچنین ایمنی راه‎ها و درست کردن راه‎های دسترسی میزان این سوانح را کاهش دهیم.

عابر و پیاده ۶۰ درصد کشته‎شدگان را به خود اختصاص داده‎اند

وی با بیان اینکه عابر و پیاده ۶۰ درصد کشته‎شدگان را به خود اختصاص داده‎اند متذکر شد: آماری که در استان‎های شمالی در این رابطه وجود دارد متاسفانه بیشتر است که باید تمهیدات مناسبی در این راستا اتخاذ شود.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در خصوص آخرین وضعیت احساس امنیت در سطح کشور ابراز داشت: با توجه به گسترش رسانه‎ها و سرعت انتقال اخبار اگر نگوییم فاصله‎ها برداشته شده اما کوتاه شده است به طوری که اگر جرمی در یک حوزه جغرافیایی رخ دهد احساس نگرانی و ناامنی در دیگر مناطق جغرافیایی پیدا می‎شود.

احمدی‎مقدم با تاکید بر اینکه امروز احساس امنیت جنبه بسیار مهمی پیدا کرده است متذکر شد: احساس امنیت حتی بیش از امنیت موضوعیت پیدا کرده است لذا برای ارتقا احساس امنیت چاره‎ای وجود ندارد جز اینکه امنیت را ارتقا دهیم و مردم را به مشارکت برای مراقبت از خودشان و پیشگیری از وقوع جرم با آموزش‎های لازم دعوت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر احساس بروز جرم در جامعه زیاد شود احساس ناامنی پایین است بر اساس نظرسنجی، استان گلستان در هشت سال گذشته از نظر احساس امنیت در انتهای جدول قرار داشت و از لحاظ امنیت در بدترین شرایط قرار داشت اما امروز می‎بینیم که همه در کشور احساس امنیت می‎کنند.

ارتقای ۵۹ درصدی احساس امنیت در کشور

فرمانده نیروی انتظامی کشور در خصوص احساس امنیت در هشت سال گذشته نسبت به سال گذشته ابراز داشت: هشت سال گذشته احساس امنیت حدود ۴۰ درصد بود اما این میزان در سال گذشته به ۵۹ درصد ارتقا پیدا کرده است.

احمدی‎مقدم با ابراز خرسندی از رشد ۱.۵ برابری افزایش احساس امنیت در کشور یادآور شد: احساس امنیت در کشور ارتقا پیدا کرده و استان گلستان نیز بیش از میانگین کشوری نسبت به سایر استان‎ها است.

وی از دلایل افزایش احساس امنیت را در میزان سرمایهگذاری استان در توسعه امکانات انتظامی برشمرد و افزود: تشکیل مرزبانی، افزایش تاسیسات، تجهیزات، نیروی انسانی و مجموعه اقدامات با همکاری دستگاههای امنیتی و قضایی و هماهنگی این واحدها منجر به ارتقا امنیت در سطح کشور به خصوص استان گلستان شده است.