به گزارش افکارنیوزبه نقل از باشگاه خبرنگاران؛ استفاده از آسپرین با دوز پایین در کسانی که دارای بیماری‌های قلبی و عروقی هستند و دچار سکته قلبی یا مغزی شده‌اند برای جلوگیری از تشدید این بیماری‌ها توصیه می‌شود.

آسپرین از داروهای مصرفی سرپایی است که با تجمع پلاکت‌ها در خون تداخل ایجاد کرده و از بروز لخته جلوگیری می‌کند. از طرفی بر واکنش‌های التهابی اثر داشته و مانع پیشرفت التهاب و بروز تب می شود.

تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه آسپرین ممکن است افراد را به بیماری های عروقی مبتلا کند و استفاده منظم از آسپرین حداقل دو بار در هفته در طول یک سال، در مردان، ۱۲ درصد خطر ابتلا به ناشنوایی را افزایش می دهد.

بسیاری از افراد بخصوص کسانی که پا به میانسالی می گذارند خودسرانه اقدام به مصرف این دارو می کنند در حالی که مصرف کنندگان آسپرین بیشتر در معرض خطر خونریزی معده، روده و زخم معده هستند.

آسپرین خون را رقیق تر می کند، پلاکت خون قابلیت منعقد شدن کمتری پیدا می کند بنابراین در صورت بروز خونریزی این موضوع می تواند کشنده باشد.

نکته: اصلی ترین عارضه جانبی آسپرین و سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی، ایجاد مشکلات گوارشی است که این مشکلات می تواند از یک ناراحتی ساده معده تا خونریزی های گوارشی باشد که مورد خونریزی های گوارشی بیشتر در سنین بالاتر بروز می کند.