افکارنیوز

: شما می‌توانید ویندوز ۸ را به دو صورت نصب کنید. حالت اول نصب ویندوز در یک پارتیشن و همراه با فرمت نمودن این پارتیشن است(Clean Instal). و حالت دیگر نیز ارتقای نسخه‌ی قدیمی‌تر ویندوز(مانند ویندوز ۷) به ویندوز ۸ می‌باشد(Upgrade). انجام عملیات ارتقا به ویندوز ۸ نیز به دو صورت ممکن است. بدین صورت که شما می‌توانید فایل‌های شخصی خود را حفظ کرده تا در ویندوز ۸ نیز این اطلاعات را در اختیار داشته باشید و یا اینکه اطلاعات قبلی را نگه نداشته و تنها ویندوز را ارتقا بدهید. در نتیجه در صورتی که گزینه‌ی keep nothing را به هنگام ارتقا انتخاب کرده باشید اطلاعات قبلی ویندوز شما پاک خواهند شد. اما جالب است بدانید در صورت انتخاب این گزینه نیز ویندوز ۸ به طور خودکار از فایل‌های شخصی شما در ویندوز قبلی(موجود در پوشه‌ی C: \ Users) یک نسخه‌ی پشتیبان موقت تهیه کرده و بر روی هارددیسک ذخیره می‌کند. البته به شرط آن‌که هارددیسک را در طول نصب فرمت نکرده باشید. در این ترفند به نحوه‌ی بازیابی فایل‌های ویندوز قبلی پس از ارتقا به ویندوز ۸ در این حالت خواهیم پرداخت.

ابتدا دقت داشته باشید نسخه‌ی پشتیبان فایل‌ها در درایو C و پوشه‌ی Windows. old دارند. در صورتی که چنین پوشه‌ای وجود ندارد به این معنی است که امکان بازیابی فایل‌ها وجود ندارد.

همچنین همان‌طور که گفته شد در صورتی که پارتیشن هارددیسک را در طول نصب ویندوز فرمت کرده باشید و یا توسط ابزار Disk Cleanup پوشه‌ی Windows. old را پاک کرده باشید، امکان بازیابی فایل‌ها میسر نخواهد بود.

بدین منظور می‌توانید از دو روش خودکار و یا دستی استفاده کنید:

روش خودکار

ابتدا فایل مورد نیاز جهت انجام این کار را توسط لینک زیر را از سایت مایکروسافت دانلود نمایید:
http: / / go. microsoft. com / fwlink / p /? LinkId = ۲۵۴۸۷۱
پس از دریافت فایل windowsmigration _ ENUS. diagcab این فایل را با دوبار کلیک اجرا کنید.
اکنون با طی عملیات موجود در پنجره‌ی باز شده، می‌توانید کلیه فایل‌های موجود در پوشه‌ی Windows. old را بازیابی کنید.

روش دستی

ابتدا در صفحه‌ی Start ویندوز ۸ بر روی Computer کلیک کنید.
سپس به C: \ Windows. old بروید.
اکنون وارد پوشه‌ی Users شده و سپس به پوشه‌ی مربوط به حساب کاربری خود در ویندوز قبلی بروید.
اکنون به کلیه فایلهای شخصی خود دسترسی دارید و میتوانید این فایلها را کپی کرده و در جای مناسب ذخیره کنید.