به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، خانمی به نام ص - غ به همراه مادر شوهرش با مراجعه به پلیس آگاهی شهرستان زرند از مفقود شدن شوهرش خبر داد و اظهار داشت: همسرم به نام ع - ج گفت، تصمیم دارم با یکی از دوستانم برای انجام کاری به تهران بروم.

وی افزوده است: مقتول در تاریخ ۲۷ آبان ماه یک پتو از خانه برداشته و حدود ساعت ۹ شب یک خودرو دنبالش آمده و از منزل به قصد تهران خارج و صبح روز بعد هر چه با او تماس گرفته شده گوشی‌اش خاموش بوده و حالا نگران شوهرش است.

از طرفی مادر مقتول نیز به پلیس گفت: چند روز بعد از مفقود شدن فرزندم فردی ناشناس یک مرتبه از سنندج با من تماس گرفته و اعلام کرده که نگران فرزندت نباشید، پیش ما سالم است و تلفن را قطع کرد. در نهایت در ششم آذر ماه در این ارتباط پرونده‌ای تشکیل و با دستور قضایی موضوع تحت بررسی قرار گرفت، این در حالی بود که همسر مقتول پس از ماجرای قتل برای پنهان کاری با فردی در سنندج تماس می‌گیرد و از او می‌خواهد با تماس تلفنی به مادر علی بگوید که علی سالم است.

بنا به اظهارات دایی مقتول نیز ظهر ۱۶ آذر ماه جاری فردی ناشناس از تلفن همگانی شهرستان زرند با وی تماس گرفت و گفت: من می‌خواهم کمکتان کنم، می‌دانم شما خیلی اذیت شدید مگر علی گم نشده است من می‌دانم چه طور شده یکی از دوستان نزدیکش این بلا را به سرش آورده و علی کشته شده و در چاهی در حوالی ملک‌آباد و حمیدیه انداخته شده است.

پس از مراجعه دایی مقتول به پلیس آگاهی، تیم آگاهی و آتش‌نشانی به محل اعلام شده از سوی فرد ناشناس اعزام و پس از چند ساعت جستجو در بیابان‌های اطراف حمدیه نهایتا در ساعت پنج عصر چاه مورد نظر به دلیل بوی تعفن شناساییی و با توجه به تاریکی هوا روز بعد عملیات بیرون آوردن جسد از چاه را آغاز کردند و نهایتاً پس از شش ساعت تلاش جسد مقتول را از درون چاه در پتو بیرون آوردند.

پس از شناسایی هویت مقتول جسد در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفت و با دستور قاضی علی‌اکبر عباس‌تبار توسط تیمی از کارآگاهان منطقه انتظامی شهرستان زرند عملیات شناسایی برای دستگیری قاتل یا قاتلان آغاز که قاتل در کمتر از ۱۵ ساعت شناسایی و دستگیر شد.

ماموران در بررسی‌های اولیه به همسر علی مظنون شدند و با اظهارات ضد نقیض وی مواجه شدند که پس از چند ساعت بازجویی نهایتا از سوی همسر مقتول راز قتل شوهرش فاش شد و لب به اعتراف گشود.

وی در بازجویی خود گفت: هشت سال با همسرم زندگی می‌کردم و از دو سال بعد از ازدواج اختلافات بین ما آغاز شد، وی با دختران و … دوست بوده و همه چیز را برایم تعریف می‌کرد که از این موضوع بسیار ناراحت بودم و نهایتا تصمیم به طلاق گرفتم که با مخالفت خانواده‌ام مواجه شدم.

چند ماه قبل با پسر جوان ۲۸ ساله‌ای به نام ح - الف از طریق تماس تلفنی آشنا شدم و از او خواستم که کمکم کند تا شوهرم را از سر راهم بردارم که نهایتا تصمیم گرفتیم با قرص خواب‌آور وی را بکشیم.

همسر مقتول تصریح کرد: تا اینکه در فرصتی مناسب در حالی که شوهرم در تاریخ ۲۷ آبان ماه ساعت ۲۰ به خانه آمد و فقط من و فرزند چهار ساله‌ام در خانه بودیم که شوهرم گفت، خسته‌ام چای برام تهیه کن و بلافاصله چای دم کردم و قرص‌های آرد شده را داخل چای ریختم و کمی هل هم اضافه کردم که طعم آن عوض شود و پس از اینکه چای را صرف کرد به خواب عمیق فرو رفت و همچنین کمی قرص هم به فرزندم دادم که او از خواب بیدار نشود.

وی گفت: بلافاصله با ح - الف تماس گرفتم و گفتم همسرم به خواب رفته، وی آمد و با کمک هم دست و پای او را بستیم و پلاستیکی بر سر او کشیدیم و با بستن یک شال دور گردنش او را خفه و جسد را داخل پتو انداختیم و در ساعت ۲۳ شب جسد را به چاههای اطراف روستای حمیدیه در فاصله حدود ۱۷ کیلومتری جنوب شهر زرند انتقال دادیم و پس از به آتش زدن ان را به داخل چاه انداختیم و محل را ترک کردیم.

پس از اعتراف همسر مقتول بلافاصله با دستور قاضی تیمی از کارآگاهان منطقه انتظامی زرند اقدامات در زمینه دستگیری قاتل را آغاز و نهایتا موفق شدند قاتل را در منزل پدری‌اش دستگیر کنند.

ح - الف با اعتراف به قتل، تمام اظهارات همسر قاتل قبول کرد و گفت: من با اصرار ص - غ فریب خوردم و خواستم کمکی به او بکنم که از دست شوهرش ناراحت بود.

مقتول ۲۸ ساله پنج سال در کارخانه قطران شهرستان زرند مشغول کار بوده و دارای یک فرزند پسر است.