شرایط راه‌اندازی کمپ‌ها آسان می‌شود

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، مرتضی تمدن در حاشیه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران، گفت: بحثدرمان معتادان ولگرد و بی‌خانمان مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده که این مساله در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مورد بحثو بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ساماندهی و نگهداری معتادان ولگرد و همچنین مکان درمان آنها از جمله مسائلی است که تنها با اکتفا به سرمایه دولت، نمی‌توان آن را به سرانجام رساند، ورود بخش خصوصی به این مسئله را مورد تاکید قرار داد.

شرایط صدور مجوز راه‌اندازی کمپ‌ها آسان می‌شود

تمدن با اشاره به مصوبه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، گفت: با توجه به اینکه برخی از پیچیدگی‌های اداری و کاغذبازی‌ها، مراحل صدور کمپ‌ها را به تعویق می‌اندازد، در جلسه مصوب شد تا این مراحل کوتاه و شرایط مناسبی را برای بخش خصوصی و صدور مجوزها فراهم کنیم.

استاندار تهران عنوان کرد: برخی از نقاط تهران آلوده است و مزاحمت‌هایی را برای شهروندان به وجود آورده که مقرر شد طی یک ماه آینده این نقاط پاکسازی شود.

وی ادامه داد: متاسفانه این نقاط محل امنی برای سوداگران مرگ تبدیل شده که در آن به عرضه مواد مخدر می‌پردازند و مقرر شده با کمک دستگاه‌های مسوول، عملیات پاکسازی این مناطق در دستور کار قرار گیرد.

تمدن با اشاره به پیشگیری و آموزش‌های عمومی در خصوص پیامدهای منفی مواد مخدر، اظهار کرد: اگر آگاهی و دانش شهروندان به ویژه خانواده و جوانان را افزایش دهیم و آنها در جریان آثار ویرانگر مواد مخدر قرار بگیرند، بسیاری از آنها وارد مواد مخدر نمی‌شود.

استاندار تهران همچنین با انتقاد از برخی از دستگاه‌ها که در حوزه مواد مخدر فعالیت خوبی ندارند، عنوان کرد: تذکراتی به آنها داده شده و برخی نیز برنامه‌هایی داشتند که اجرایی نشده است، ضمن آنکه برخی از دستگاه‌های دولتی بی‌خیال این مساله هستند، در حالی که برای آنها وظایفی تعریف شده است.

وی تاکید کرد: با بخشنامه و جلسه نمی‌توان با موادمخدر برخورد کرد، چرا که باید در صحنه همراه بوده و با برنامه با مواد مخدر مبارزه کرد.

تمدن در پاسخ به سوالی مبنی بر جمعآوری قلیانها از قهوهخانهها نیز اظهار کرد: در این خصوص دستورالعملها و ضوابط هم مانند گذشته است و باید از مجاری رسمی دولت جمعآوری آن ابلاغ شود که تاکنون آییننامه و بخشنامهای صادر نشده است.