افکارنیوز:

رنگ ارغوانی تیره پوست بادمجان نشان می‌دهد که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های قوی است و برای حفاظت از سلول‌های مغزی و کنترل سطح لیپیدها دربدن تاثیر دارد. پس دفعه بعد که بادمجان را در مغازه سبزی فروشی دیدید نگویید که «بادمجان دوست نداریم و نمی‌خوریم‌» چون این نوع از صیفی جات برای سلامتی بدن مفید است و خواص زیر را دارد.

- خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. بادمجان اگر به روش صحیح طبخ شود خواص بسیاری دارد و برای پیشگیری و حتی درمان سرطان مفید است. بادمجان به دلیل ذخیره فیبر زیادی که دارد در پیشگیری و درمان سرطان روده بزرگ بسیار موثر است. این خوردنی هنگام عبور از روده‌ها مواد سمی و شیمیایی را جذب می‌کند و روده را از این مواد سرطان‌زا پاکسازی می‌نماید.

- بادمجان برای کاهش وزن نیزمفید است. این غذا برای افرادی که قصد دارند وزن خود را کم کنند مفید است چون ذخیره‌ فیبر بالایی دارد و ضمن ایجاد احساس سیری، انرژی بدن را نیز تامین می‌کند. فیبر خوراکی در فرآیند هضم مدت بیشتری طول می‌کشد تا از لوله‌های گوارشی شامل معده و روده‌ها خارج شود وبه همین دلیل احساس سیری زمان طولانی تری باقی می‌ماند.

- بادمجان برای پوست نیز مفید است چون حاوی مقدار زیادی آب است که علاوه بر بهبود سایر دستگاههای بدن به حفظ سلامت پوست و موها نیز کمک میکند. کم شدن آب بدن و درنتیجه خشک شدن پوست از عوامل مهم افزایش چین و چروکهای پوستی است اما خوردنیهایی مثل بادمجان میتوانند ذخیره آب بدن را به میزان قابل توجهی تامین کند.