به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، توده هوای سرد به همراه ابرهای باران‌زا از اواخر شب گذشته وارد استان یزد شد که کاهش چند درجه‌ای دمای هوا را از اواخر پایانی شب گذشته به دنبال داشت.

دما از صبح امروز نیز در بسیاری از نقاط استان یزد به ویژه مرکز استان و مناطق کوهستانی، روند نزولی داشته و سردتر شده است به نحوی که در ارتفاعات استان کاهش دما تا ۱۰ درجه نیز گزارش شده است.

اما باران نیز از ساعات پایانی دیشب در مناطقی نظیر منشاد، بیداخوید و برخی مناطق شهرستان خاتم آغاز شد و امروز در حوالی ظهر به صورت پراکنده در مرکز استان پدیدار شد.

هم‌اکنون بارش باران در مرکز استان یزد شدت گرفته و از حدود یک ساعت پیش تقریبا همه مناطق استان یزد شاهد بارش رحمت الهی است.

مدیرکل هواشناسی استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بارش باران امشب تا ساعات پایانی ادامه خواهد داشت و فردا نیز برخی نقاط استان به صورت پراکنده شاهد بارش باران خواهند بود.

لقمان عمادی یادآور شد: بارش‌ها امشب در برخی ارتفاعات استان به شکل برف پدیدار خواهد شد و دمای هوا نیز در این مناطق به زیر صفر می‌رسد.

وی افزود: فردا نیز شاهد کاهش دما در استان یزد خواهیم بود اما با خروج سامانه بارشی و جبهه هوای سرد، یک یا دو روز هوای یزد دوباره آفتابی خواهد شد.

عمادی همچنین میزان بارشها در استان یزد را طی پاییز امسال مناسب و مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: میزان بارشها در فصل پاییز بیشتر از میانگین است.