به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، سردار مهدی معصوم‌بیگی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در مدت ۱۰ روز گذشته مقدار ۱۸۰ کیلوگرم مواد مخدر توسط نیروی انتظامی کشف و ضبط شد، اظهار داشت: مأموران نیروی انتظامی در راستای مقابله بی‌امان با سوداگران مرگ، ظرف ۱۰ روز گذشته پنج باند پخش و توزیع مواد مخدر را کشف و منهدم کردند.

وی ادامه داد: در عملیات پاکسازی و انهدام باندهای توزیع مواد مخدر طی این مدت ۱۲ نفر دستگیر و ۱۰ خودرو نیز توقیف شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان در ادامه به کشف باند پخش و توزیع مواد مخدر اشاره کرد و گفت: صبح امروز در یک عملیات موفق شدیم یک باند مواد مخدر که از استان‌های جنوبی به میزان ۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر به مقصد استان‌های غربی بارگیری شده بود به محض ورود به استان سه نفر دستگیر و ۱۰ خودرو توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: باند مواد مخدر که صبح امروز دستگیر شدند مواد مخدر را درون قوطی‌های رب جاسازی کرده بودند بدون اینکه محتویات درون قوطی‌های پلمب شده مشخص شود.

معصوم بیگی افزود: در طول سال جاری تا کنون میزان ۹ هزار کیلوگرم مواد مخدر و تعداد ۵۹ باند توزیع و پخش مواد کشف و با آنها برخورد شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری ۳۵۶ طرح پاکسازی امکان آلوده به اجرا در آمده و تعداد ۵ هزار نفر فروشنده، حمل‌کننده، قاچاقچی و توزیع‌کننده دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده نیروی انتظامی همدان در ادامه با اخطار به سوداگران مرگ گفت: به تمام کسانی که در مسیر تهیه و توزیع مواد مخدر فعالیت می کنند اخطار می‌دهم که نیروی انتظامی با هوشیاری و اقتدار با آنها برخورد می‌کند.

وی اظهار داشت: از خانواده‌ها می‌خواهم که بیشتر مراقب فرزندان خود باشند که گرفتار این باندهای شوم نشوند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان نیز گفت: با یک برنامه‌ریزی مدون از ابتدای سال و تشدید برخوردهای نیروی انتظامی در مدت دو هفته گذشته باندهای مواد مخدر ضربات سنگینی را متحمل شدند.

علی‌اکبر فامیل‌کریمی افزود: نیروی انتظامی و استانداری به پیچیدگی‌ها و مشکلات مبارزه با مواد مخدر واقف هستیم و متلاشی شدن این سوداگران مرگ نوید خوبی مبنی بر مدون و حسابگری در وارد کردن ضربات به آنها است.

وی ادامه داد: با همدلی و همراهی مردم در اطلاع‌رسانی با توجه به اینکه کشف جاسازی مواد مخدر بسیار سخت است نیازمند کمک همه مردم برای این بلای خانمانسوز هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه درمان و پیشگیری اشاره کرد و یادآور شد: بخش درمان و پیشگیری مکمل هم هستند و ۱۵ دستگاه مرتبط با موضوع مواد مخدر در شورای مواد مخدر پیگیر امر درمان هستند.

وی ادامه داد: جمع‌آوری معتادان خیابانی و کارتن‌خواب‌ها دغدغه شورای مواد مخدر و مطالبه مردمی است.

فامیل‌کریمی در ادامه خاطرنشان کرد: در سند مبارزه با مواد مخدر و اجرای ماده ۱۶ با همت و همکاری و همدلی که در حوزه درمان و پیشگیری است در روزهای آینده اردوگاه را برای تکمیل فرآیند مبارزه افتتاح می کنیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: با جمعآوری معتادان خیابانی بخش دیگری از چرخه مبارزه با مواد مخدر تکمیل خواهد شد.