به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، مهدی نوید ادهم با بیان این مطلب گفت: براساس سند تحول بنیادین که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی هم رسیده است، تقسیم بندی ابتدایی به دو دوره سه ساله از ضروریات است و اجرای آن از سوی آموزش و پرورش لازم الاجراست.

وی افزود: در کنار تقسیم بندی مقطع ابتدایی به دو دوره، باید نظام دوری در سه ساله اول ابتدایی به صورت همزمان اجرا شود و معلم پایه اول ابتدایی تا سوم ابتدایی به همراه دانش آموز باشد و دوباره این روند برای دانش آموزان جدید الورود تکرار شود.

ادهم درباره ضرورت اجرای نظام دوری، تصریح کرد: پایه اول ابتدایی از نگاه کارشناسان حد واسط خانه و مدرسه است و معلم باید در کنار مباحثآموزشی، محیط امن خانه را برای دانش آموز به کلاس بیاورد. همچنین معلم باید در این دوره بیشتر از آموزش به بحثانتقال مفاهیم و تقویت مهارتهای مورد نیاز دانش آموز در پایه های بالاتر بپردازد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که اجرای تقسیم بندی مقطع ابتدایی نیازمند ساخت فضای آموزشی جدید است، گفت: آموزش و پرورش باید در هر منطقه ای که شرایط لازم را در بحث فضای فیزیکی و نیروی انسانی دارد این مصوبه را اجرا کند. از سوی دیگر باید ساخت و ساز مدارس جدید براساس این روال صورت گیرد تا در آینده با مشکل جدی در بحث فضا مواجه نشویم