به گزارشافکارنیوزبه نقل از سروش، حسن بیادی با اشاره به اینکه مترو تهران در حال گسترش است گفت: مترو به عنوان یکی از وسایل حمل و نقل عمومی پر طرفدار بین شهروندان محسوب می‌شود که نقش قابل توجهی در جابه‌جایی مردم دارد و روزانه ۴ میلیون نفر را در زیر زمین جابه‌جا می کند بنابراین نمی‌توان سهم این وسیله را در کاهش ترافیک پایتخت نادیده گرفت.

وی مطرح شدن استفاده از جت فن و آبپاشی سطح خیابان ها برای کاهش آلودگی هوای پایتخت را یک شوخی و توهین به مدیریت علمی دانست و افزود: اصولا این طرح ها از سوی کسانی مطرح می شود که هیچ تجربه علمی و عملی در این زمینه نداشته و برای ایجاد توهم در افکار عمومی و فرار از پاسخگویی این مطالب را بیان می کنند زیرا کاهش آلودگی هوا بدون مدیریت یکپارچه امکان پذیر نیست و با این شرایط مدیریتی، ‌ کاری از سوی مدیریت شهری ساخته نیست.

**** قیمت بلیط مترو ایران با هیچ کشوری قابل مقایسه نیست


نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از اینکه قیمت بلیط در ایران با هیچ یک از کشور های همتراز قابل مقایسه نیست گفت: قیمت بلیط ها حدود ۳۰درصد از هزینه های بهره برداری را پوشش میدهد و پرداخت یارانه بلیط از سوی دولت بصورت کامل محقق شده است اما باید فکری به حال قیمت بلیط ها کرد.

بیادی خاطر نشان کرد: دولت در سال جاری فقط ۴۲ میلیارد تومان بابت گشایش LC خط ۴ مترو به این شرکت پرداخت کرده که حتی هزینه عمران مترو نشده است.

وی در پاسخ به اینکه چرا در ایستگاه حبیب الله هنوز پله برقی منتهی به سکو نصب نشده است گفت: پس از آب گرفتگی وسیلاب فرودین ماه سال جاری در قسمت غربی خط ۴ مترو، تخلیه گل ولای حاصل از سیلاب زمان بر بوده و با پاکسازی فضاهای ایستگاه مشخص شد که ۴ دستگاه پله برقی ایستگاه نیاز به تعمیرات اساسی دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی اظهار داشت: در همین راستا پیمانکار مجبور به ثبت سفارش و تامین بخش عمده تجهیزات مورد نیاز از خارج از کشور شده است که در این خصوص ادامه عملیات نصب و راه اندازی تجهیزات پله ها در دست انجام است.

بیادی تاکید کرد تامین بلاواسطه تجهیزات پله برقی ها، مذاکرات و تعاملات لازم به منظور عقد قرارداد و ثبت سفارش بخشی از تجهیزات مورد نیاز از طریق خارج از کشور صورت پذیرفته و شروع مراحل حمل و نصب و راه اندازی تجهیزات مذکور به زودی انجام خواهد شد.

**** راه اندازی پله برقی های متروتهران تا پایان سال

این مقام مسئول شورای شهر با اشاره به وعده مدیر عامل شرکت مترو به شهروندان که قبلا در خبر ها اعلام کرده بود تا پایان سال ۹۰ همه ایستگاه های مترو مجهز به پله برقی می شوند، ‌ گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری پیمانکار تامین و تجهیز پله های برقی مورد نیاز انتخاب و این پله ها نصب و راه اندازی خواهد شد.

وی در این خصوص خاطر نشان کرد:عدم اجرای تعهدات پیمانکار سابق منجر به بروز مشکلات در روند برنامه ریزی های شرکت مترو شده و در نهایت با خاتمه زمان پیمان، شرکت متروی تهران راسا انجام امور مربوطه را عهده دار شده است.