به گزارش افکارنیوزبه نقل ازفارس، حسین بیدمشکی عصر امروز در جمع خبرنگاران در اداره آگاهی مشهد در مورد دستگیری و متلاشی شدن این باند اظهار داشت: در اواخر مردادماه سال ۹۱ گروگان‌گیران با برنامه‌ریزی دقیق، خودروی یکی از کارخانه‌داران مشهد را در جاده قوچان متوقف کرده و پس از ربودن، وی را به مکان نامشخصی انتقال دادند.

وی ادامه داد: گروگان‌گیران در تماس‌های تلفنی با خانواده ربوده شده، مبلغ یک میلیارد تومان را در قبال آزادی گروگان درخواست می‌کنند.

بیدمشکی خاطرنشان کرد: خانواده وی بلافاصله موضوع را با پلیس در میان گذاشته و با توجه به خاص بودن موضوع یک تیم قوی از کارآگاهان آگاهی برای پیگیری موضوع تعیین و اعزام شدند.

رئیس پلیس اداره آگاهی مشهد تصریح کرد: با آموزش‌هایی که توسط مأموران ویژه آگاهی به خانواده فرد ربوده شده داده شد، مأموران در مدت کوتاهی موفق به شناسایی افراد مرتبط با این موضوع شده و شش نفر از کسانی که در این آدم‌ربایی شریک بودند، دستگیر شدند.

وی افزود: گروگان‌گیران پس از دستگیری این افراد وقتی خود را در دام قانون دیدند، گروگان را پس از ۳۵ روز در یکی از مناطق مشهد رها کردند.

بیدمشکی بیان داشت: پس از چند روز، گروگان‌گیران دوباره تماس‌های خود را با خانواده فرد از سر گرفته و تهدید کردند اگر مبلغ موردنظر را به آنها ندهند دوباره افراد خانواده را گروگان خواهند گرفت.

وی عنوان کرد: پلیس آگاهی مشهد با پیگیری این موضوع توانست صبح امروز دو نفر دیگر از سرکرده‌های اصلی این باند را در توابع مشهد شناسایی و دستگیر کند.

رئیس پلیس اداره آگاهی مشهد ادامه داد: تمامی اعضای این باند معتاد به مواد مخدر بوده و در بازرسی مخفیگاه آنها مقدار زیادی اسناد و مدارک جعلی، تعدادی گوشی موبایل و سیم‌کارت و اقلام وسایل مصرف مواد مخدر کشف شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هویت این افراد هم دقیقا مشخص نیست و احتمال دارد از اتباع دیگر کشورها باشند.

بیدمشکی افزود: آدم‌ربایان برای بازجویی‌های نهایی در اختیار دستگاه‌های قضایی قرار گرفته و بازجویی‌ها ادامه دارد.

رئیس پلیس اداره آگاهی مشهد در پایان اذعان داشت: طی چند ماه گذشته، ۲ مورد دیگر گروگانگیری در مشهد گزارش شد که پس از پیگیری پرونده مشخص شد هر دو مورد صحنهپردازی و ساختگی بوده است.