به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، گردنه الماس عصر امروز چهره واقعی و سخت خود را به رانندگان نشان داد به طوری که این گردنه با برف و کولاک سنگین در این ایام در کمین رانندگان غافل است.

شدت بارش برف و کولاک در گردنه الماس موجب ریزش بهمن در ۳۰۰ متری راهدارخانه شهید غنمیت اسدی الماس شده و خودروی آمبولانس جمعیت هلال‌احمر خلخال در زیر بهمن مدفون شد.



با تلاش نیروهای راهداری این خودرو از زیر آوار بهمن بیرون آورده شده و چهار امدادگر آن جان سالم به در بردند.

امروز همچنین رانندگانی در این جاده بودند که زنجیر چرخ نداشته و هیچ‌گونه احتیاط ایمنی سفر در جاده‌های کوهستانی را رعایت نکرده بودند.

همچنین رانندگان غافل از زنجیر چرخ و عدم توجه به مسیر راه در کنار جاده سرگردان شده بودند که با کمک امدادگران و راهداران به مسیر خود ادامه دادند.

شدت باد و کولاک در گردنه الماس به حدی بود که امکان باز کردن درب خودرو میسر نبود.

در حال حاضر مسیر جاده خلخال تا حوزه استحفاظی به طور شبانه‌روزی برف‌روبی شده و نمک‌پاشی ادامه دارد.

عدم دید کافی موجب شده بود که رانندگان در دو سمت جاده در لای برف‌ها گرفتار شده و عاجز از هرگونه حرکت بودند و این موضوع نشانگر این بود که پلیس راهنمایی در اول خروجی خلخال حضور نداشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هم اکنون محور خلخال به اسالم باز است و تردد بدون زنجیر چرخ در آن به هیچ وجه امکانپذیر نمیباشد که بهتر است مسئولان پلیس راه استان قبل از اینکه به اطلاعرسانی در حضور پرسنل خود در محور های کوهستانی بپردازند از حضور صریح آنها در محورها حتما مطمئن باشند. چنانچه کادر پلیس راهنمایی در محور حضور داشت ۵۰ خودرو بدون زنجیر چرخ با سرنشینان آن در جاده گرفتار نبودند که باید کادر پلیس راهنمایی در خدمت به مردم با نیروهای راهداری و جمعیت هلالاحمر تعامل داشته باشند.