مدیر کل ستاد بحران استان فارس با بیان اینکه جاری شدن سیلاب در شهرستان های داراب ، فسا و جهرم ۳ قربانی گرفت افزود : ۲ نفر هم در شهرستانهای فراشبند و فسا براثر وقوع سیل ناپدید شده اند .

به گزارش افکار به نقل از واحد مرکزی خبر، تقی زاده گفت: یکی از این افراد راننده لودری است که در شهرستان فراشبند در عملیات بازگشایی جاده حضور داشته و دیگری سرنشین خودرویی است که در شهرستان فسا در سیلاب گرفتار شده بود. مدیرکل ستاد بحران استان فارس افزود: عملیات جستجو و نجات این ۲ نفر با استفاده از یک دستگاه بالگرد همچنان ادامه دارد. تقی زاده با بیان اینکه بارندگی اخیر در ۱۶ شهرستان استان آبگرفتگی و سیلاب درپی داشت افزود: جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی به ساختمانهای مسکونی، بخش کشاورزی و تاسیسات زیربنایی این شهرستانها از قبیل جاده ها و پل ها آسیب رسانده است.

وی با بیان اینکه میزان خسارت های وارده به این شهرستان ها هنوز مشخص نشده است گفت: بررسی های کارشناسی در این زمینه آغاز شده است.

مدیر کل ستاد بحران استان فارس گفت: شهرستان های قیر و کارزین، داراب، زرین دشت، جهرم، فسا و استهبان بیشترین آسیب را از این سیلاب ها دیده اند.

تقی زاده افزود: تاکنون جمعیت هلال احمر فارس اقلام امدادی را بین ۶۰۰ خانوار آسیب دیده از سیلاب توزیع کرده است و امدادرسانی به این افراد همچنان ادامه دارد.

مدیرکل ستاد بحران استان فارس تصریح کرد: ماموران راهداری و نیروهای پلیس راه فارس درحال ترمیم و بهسازی و بازگشایی جاده هایی هستند که براثر بارندگی دچار ریزش شده اند . تقی زاده افزود: فرمانداری ها هم امداد رسانی بـه افرادی گرفتار در سیلاب را بر عهده دارند .