به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، عباس - ۲۵ ساله - که معتاد و بیکار است، از صبح جمعه - ۱۶ مهر سال ۸۹ - با شکایت همسرش به اتهام قتل دختر ۵ ماهه شان تحت تعقیب قرار گرفت.

زن جوان در نخستین اظهاراتش گفت: من و همسرم به خاطر بی پولی، اعتیاد و بی پناهی جایی برای زندگی نداشتیم و به ناچارهر شب در یکی از بوستانهای تهران میخوابیدیم. دیشب هم من و دختر ۵ ماهه ام خواب بودیم و عباس هم با دوستانش سرگرم مصرف مواد مخدر بود. صبح زود که از خواب بیدار شدم تا به بچه شیر بدهم، متوجه شدم صورتش کبود است و نفس هم نمیکشد. هرچه شوهرم را صدا کردم، اثری از او ندیدم. با این حال بلافاصله بچه را به بیمارستان رساندم، اما پزشکان گفتند بچه خفه شده است.

زن جوان با گریه گفت: شوهرم همیشه من و بچه را تهدید می کرد و می گفت ما باعثبدبختیاش شده ایم، به همین خاطر چند بار ما را تهدید به مرگ کرده بود. حالا هم مطمئنم شوهرم بچه را کشته و فرار کرده است. بدین ترتیب ردیابی برای شناسایی و دستگیری مرد فراری آغاز شد تا اینکه صبح اول آبان کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران متهم را در خانه پدرش دستگیر کردند. وی پس از انتقال به دادسرای جنایی در بازجویی ها منکر قتل شد.

سرانجام متهم ۱۰ روز بعد لب به اعتراف گشود و گفت: از بیکاری، بی پولی و اعتیاد خسته شده بودم. پدرم به خاطر ازدواجم مرا از خانه بیرون انداخته بود. در حالی که مشکلاتمان هر روز بیشتر می شد، همسرم باردار شد و یک دختر به دنیا آورد. تولد او هم مشکلاتمان را صد برابر کرد.

دیگر توان تأمین مخارج زندگی، بچه و هزینه اعتیادم را نداشتم، با این حال دلم برایش می سوخت. شب حادثه با دوستانم مواد مخدر مصرف کرده بودیم که نیمه شب کنترلم را از دست داده و دستم را روی دهانش گذاشته، لحظاتی بعد وحشتزده پا به فرار گذاشتم، اما قسم میخورم که پشیمانم و نمیخواستم بچه‌ام را بکشم.

پس از این اعترافات و بازسازی صحنه قتل، پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و صبح دیروز متهم برای محاکمه پای میز محاکمه قرار گرفت.

عباس درباره انگیزه اش از قتل دخترش گفت: شب حادثه همسرم در خواب بود. ناگهان دخترمان بیدار شد و شروع به گریه کرد برای اینکه همسرم بیدار نشود دستم را روی دهان او گذاشتم که باعثمرگ دختر کوچولو شد. من قصد کشتن او را نداشتم.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و عباس را به ۹ سال زندان محکوم کردند.