فارس: رئيس پليس آگاهي استان بوشهر گفت: چند مورد سرقت از حسابهاي كسبه بوشهر از طريق عابر بانك رخ داده و انتظار ميرود اصناف از معامله تلفني با افراد ناشناس خودداري كنند.

هوشمند شریفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به تازگی افرادی با تلفن‌های اعتباری که اغلب فقط یکبار مورد استفاده قرار می‌گیرد، با کسبه و صاحبان کالا و خدمات در استان بوشهر تماس گرفته و پس از سفارش مقدار زیادی جنس، اعلام می‌کنند شرکت و اداره ما پول نقدی پرداخت نمی‌کند و از آنها می‌خواهند از طریق عابر بانک، وجه خود را دریافت کنند.

شریفی افزود: زمانی که مغازه دار یا مشتری به عابر بانک مراجعه می‌کند تا هزینه جنس فروخته شده را به حساب خود واریز کند، سارقان از وی می‌خواهند تا موجودی خود را اعلام کند.

وی تصریح کرد: پس چندین دقیقه از پشت تلفن آنها را مشغول صحبت کرده تا به گفته خودشان شیوه واریز پول به حساب شان را یاد دهند، در همین حین، شماره‌های غیر رند را به آنها عنوان مبلغ پرداختی اعلام می‌کنند و از صاحب عابر بانک می‌خواهند تا پس از ثبت این اعداد، دکمه ارسال را فشار دهد، اما وی که از معطلی پشت باجه عابر بانک کلافه شده، با این دکمه پول را به حساب دیگری منتقل می‌کند و زمانی متوجه می‌شود اشتباه کرده که کار از کار گذشته است.

رئیس پلیس آگاهی استان ادامه داد: سرقت‌هایی از این دست در بوشهر، عسلویه و گناوه از مغازه‌های لاستیک فروشی، غذافروشی و حتی طلافروشی رخ داده و اعتماد مغازه داران به این گونه معاملات تلفنی و کشاندن آنها به پای عابر بانک شایع شده است.

این مقام انتظامی گفت: از طرفی حساب‌هایی که پول کسبه بوشهر به آن منتقل شده، یا با اسناد جعلی باز شده یا مربوط به نزدیکان فردی است که تماس گرفته و سریعا اقدام به برداشت آن شده است.

شریفی تصریح کرد: بررسی‌های پلیسی و دستگیری برخی افراد این باند نشان می‌دهد سارقان در خارج از استان با اصناف تماس گرفته و اقدام به سرقت از حساب‌های عابربانکی آنها می‌کنند.
رئيس پليس آگاهي استان بوشهر اين نوع سرقتها از اصناف در ۲۰ روز گذشته تاكنون شيوع بيشتري يافته و انتظار ميرود تا كسبه بوشهر از معاملات تلفني با افراد ناشناس خودداري و در پرداخت وجه به حسابهاي ديگر دقت كنند.