آرزوهای یک زوج ۷۵ ساله در کربلا

به گزارش افکارنیوز، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری، پیرمرد به همراه همسرش که گویا بیش از ۵۰ سال را در کنار هم سپری کرده‌اند، برای دومین بار است به زیارت عتبات عالیات و قبر مطهر سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام مشرف می‌شود، اما این بار با کاروان برای زیارت آقا همراه نشده و گوشه‌ای را برای تفکر به سرنوشت انتخاب کرده‌ است.

پیرمرد که اهل اصفهان است خود را رضا وکیلی و همسرش را فاطمه محرابی معرفی می‌کند، او ۸۰ سال سن دارد و گویا سن همسرش به ۷۵ می‌رسد؛ از این‌که برای دومین بار توفیق پابوسی امام حسین علیه‌السلام نصیبش شده بسیار خوشحال است و البته از امکاناتی که در اختیار او و خانواده‌اش قرار گرفته بسیار راضی.

وکیلی می‌گوید: وقتی برای نخستین بار که به کربلا مشرف شدم، شهر هیچ امکاناتی نداشت و از کمترین بهداشتی برخوردار نبود و شرایط تشرف هم برای زائران بسیار دشوار، اما اکنون وضعیت کربلا بسیار تغییر کرده است، امکانات بسیار خوبی در اختیار زائران قرار می‌گیرد و شرایط رفت و برگشت بسیار آسان شده است.

وی که چربی خونش بالا است و در این سن و سال دچار بیماری‌های متعددی شده، اما تنها سلامتی‌اش را از آقا نمی‌خواهد، بلکه دعا می‌کند که حضرت سیدالشهدا و آقا ابوالفضل العباس علیهم‌السلام گذرنامه همه کسانی که آرزوی زیارت عتبات عالیات و مرقد شریف آن بزرگواران را دارند امضا و اسم آنان را در دفترشان ثبت کنند تا همه بتوانند به پابوسشان بیایند.







این پیرمرد خوش صحبت، بغضش را فرو می‌دهد و با آن لهجه اصفهانی شیرینش می‌گوید: اولین باری که ضریح مطهر امام حسین علیه‌السلام را دیدم از آقا خواستم که شب اول قبر به فریادم برسد و من را تنها نگذارد؛ امروز هم دعایم همین است، ائمه اطهار علیهم‌السلام شفاعت کننده هستند، از آن بزرگواران می‌خواهم که این بنده خطاکار را نزد خداوند متعال شفاعت کنند.

اما پیرزن تنها میخندد و میخندد، او که از حضورش در کربلا بسیار خوشحال است، میگوید ۳ پسر و ۳ دختر و ۱۰ نوه دارد و یکی از دختران به همراه داماد و نوهاش، آنها را در این سفر زیارتی همراهی میکنند؛ البته پیرزن چیز دیگری هم میگوید آقا ممنونتیم.