افکار

رامبد جوان تولد ۴۱ سالگی خود را در شب یلدای سال ۹۱ جشن می گیرد.

افکارنیوز

: یلدا طولانی ترین شب سال در آئین سنتی ایران به شمار می آید و هر ساله این سنت به یاد ماندنی خانواده های ایرانی را دور هم جمع می کند.
حال اگر روز تولد هم، در این شب طولانی باشد که شادی را دوچندان می کند.

یکی از هنرمندان موفق و خوش شانس سینمای ایران رامبد جوان است که شب تولد او مصادف با شب یلدا است و این شاید به خوش اقبالی او ربط پیدا می کند.

رامبد جوان بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون، جوان خوش سخن عرصه هنر در اول دی سال ۱۳۵۰ در محله شهرآرا تهران به دنیا آمده است.
روند شروع به کار هنری او به ترتیب در تئاتر و تلویزیون است.

وی در یک قسمت از مجموعه تلویزیونی پرطرفدار " همسران " نقش کوتاهی داشت و همین باعثحضور پررنگ وی در مجموعه تلویزیونی خانه سبز در نقش فرید صباحی شد.

وی در عرصه ی هنر کارگردانی مجموعه های تلویزیونی به نام " گمگشته "، " نشانی "، " مسافران " و " توطئه فامیلی " را برعهده داشته است و همچنین در سینما نیز " اسپاگتی در ۸ دقیقه " و " ورود آقایان ممنوع " را کارگردانی کرده است.

۲ نفر از بازیگران سینما و تلویزیون همچون لاله اسکندری و رامبد جوان در این آخرین روز فصل پائیز متولد شدند و این شب را به دو مناسبت یلدایی و تولد جشن می گیرند.

رامبد جوان با بازی و کارگردانی در عرصه سینما و حرکات طنزآمیز در ذهن مخاطب همچنان باقی مانده است.

فیلم " ورود آقایان ممنوع " از فیلم های کمدی اصیل در سینمای ایران است که ساخت آن نشان از شناخت کارگردان از اصول فیلم سازی است.

سریال " مسافران " را نیز می توان از آثار شاخص رامبد جوان دانست که هم بازیگری و هم کارگردانی آن موفق بود نظر تماشاگران را به خود جلب کرد.

رامبد جوان جزو بازيگراني است كه تبحر خاصي در كارگرداني و انتخاب بازيگران دارد و با شناخت نسبت به آثار كمدي سريال ها و فيلم هاي كمدي بسياري به جاي گذاشته است.

کد خبر: 175776