به گزارش افكارنيوز، پرويز كرمي در گفتوگو با فارس گفته كه اين مراكز با چشم سوداگري وارد ميدان شدهاند در واقع اين مراكز مانند مراكز كاريابي و مراكز فروش مسكن صرفاً به دليل مسائل مالي شكل گرفتهاند.

کرمی در خصوص وضعیت فعالیت مراکز همسریابی در کشور اظهار داشت: تحت هیچ عنوان مراکز همسر‌یابی موجود در کشور مجوزی از سوی سازمان ملی جوانان یا هیچ یک از نهادهای دولتی ندارند.

وی در ادامه تصریح کرد: تمام این مراکز غیر قانونی هستند؛ از طرفی این مراکز غیر تخصصی بوده و هیچ‌گونه نظارتی بر عملکرد آنها نیست.

معاون فرهنگی و آموزشی سازمان ملی جوانان اعلام کرد: انواع مفسده‌های مختلف در کار مراکز همسریابی وجود دارد که یکی از آنها مفسده‌ مالی است چرا که بیشتر به شغل شبیه شده است تا اینکه نیت خیرخواهانه و اجتماعی داشته باشند.

کرمی با بیان این مطلب که نقش دولت در زمینه ازدواج، نقش تسهیل کننده، هدایت‌کننده، نظارتگر و ترمیم کننده نقش خانواده است، اظهار داشت: نباید عملی انجام دهیم که نقش خانواده در امر ازدواج کمرنگ یا حذف شود.

وی با اشاره به یکی از فعالیت‌های سازمان ملی جوانان در این خصوص بیان داشت: وجود مؤسساتی که بتوانند در توانمند شدن خانواده‌ها در امر ازدواج کمک کنند مورد توجه این سازمان بوده است چرا که سازمان ملی جوانان به عنوان متولی امر ازدواج در کشور به فعالیت در این زمینه می‌پردازد به همین منظور شبکه فعالان امر ازدواج «شفا» با کمک و نظارت این سازمان در استان‌ها راه‌‌اندازی شده است.

معاون فرهنگی و آموزشی سازمان ملی جوانان تصریح کرد: ۱۰ عنوان خدمت در شکبه «شفا» انجام می‌شود که یکی از این خدمات کمک به همسر گزینی جوانان است که این کمک در راستای تقویت و حمایت نقش خانواده‌هاست و نه اینکه رأساً‌ و بدواً در این زمینه کاری انجام دهند.

کرمی به وجود آمدن مراکز غیر قانونی همسریابی در کشور را به دلیل خلاء یا ضعیف شدن نقش خانواده‌ها در موضوع ازدواج دانست و گفت: این مراکز با چشم سوداگری برای پرکردن این خلاء وارد میدان شده‌اند در واقع این مراکز مانند مراکز کاریابی و مراکز فروش مسکن صرفاً به دلیل مسائل مالی شکل گرفته‌اند.

وي در پايان يادآور شد: در اين ميان افرادي با نيت خيرخواهانه و اجتماعي وارد عرصه شدهاند كه ديگر به آنها نميتوان مراكز همسريابي اطلاق كرد بلكه همواره افرادي خيّر، كمك كننده حال جوانان هستند بنابراين حساب آنها با اين گونه مراكز جداگانه است.